A A+ A++

Pandemia wprowadziła zmiany w wielu dziedzinach. Ze względu na zamknięcie gospodarki, wzrosła liczba transakcji bezgotówkowych, które od wielu lat cieszyły się rosnącą popularnością. Dlaczego płatności bezgotówkowe podczas pandemii są takie praktyczne?

Pandemia a płatności bezgotówkowe

Tuż przed pandemią można było zaobserwować coraz większą popularność transakcji bezgotówkowych. Co prawda, Polacy nadal płacili za towary i usługi gotówką, ale coraz chętniej wybierali płatności zbliżeniowe. Sytuacja uległa zmianie, gdy pojawił się Covid-19, który diametralnie zmienił rynek płatności elektronicznych. Zamknięta gospodarka zmusiła do korzystania z transakcji bezgotówkowych nawet u tych osób, które na co wybierały tradycyjną metodą płatności za pomocą gotówką.

Wpływ na to mają chociażby zalecenia, aby unikać płacenia gotówką ze względów zdrowotnych. Niestety wirus może osiąść się na powierzchni przedmiotu, w tej sytuacji na banknocie. Gdy masz kontakt z rzeczą, na której znajduje się Covid-19 i dotkniesz przypadkiem ust, nosa lub oczu bez dezynfekcji rąk to istnieje szansa, że się zarazisz.

Co więcej, do transakcji bezgotówkowych odniósł się również polski rząd. Ministerstwo Zdrowia oraz Narodowy Fundusz Zdrowia zalecają, aby w miarę możliwości płacić tylko i wyłącznie kartą, smartfonem czy innym sposobem umożliwiającym dokonywanie płatności zbliżeniowych.

Pandemia przyczyniła się do wzrostu ilości transakcji bezgotówkowych

Pomimo powszechności płatności bezgotówkowych, było wiele sklepów, które nie posiadały terminala. W niejednym wisiała kartka „płatność gotówką”. Co prawda, z roku na rok ich ilość rosła m.in. za sprawą akcji „Polska Bezgotówkowa”. W ramach akcji właściciele firm mogą zaopatrzyć się w terminal bezpłatnie.

Nie ponoszą oni żadnych kosztów, dopóki nie osiągną na terminalu obrotu w wysokości 100 tysięcy złotych w skali 12 miesięcy. Natomiast do wzrostu ilości fizycznych terminali przyczyniła się pandemia. Obecnie większość właścicieli sklepów, w których płaciło się tylko gotówką, zaopatrzyła się w terminal.

Wybór i zamówienie terminala odbywa się online np. na stronie https://wybierzterminal.pl/. Cały proces jest bardzo prosty. Wystarczy wypełnić formularz, podpisać umowę a terminal zostanie dostarczony i aktywowany przez technika.

Posiadanie terminali – zalety

Transakcje bezgotówkowe niosą wiele korzyści dla firm m.in.:

  • dają oszczędności – właściciel nie traci czasu ani pieniędzy na obrót gotówką;
  • przyciągają więcej klientów – wielu Polaków słucha zaleceń i wybiera płatności kartą, a nie gotówką. Jeśli w sklepie nie ma takiej możliwości, wybierają inny;
  • są bezpieczne – dane są zaszyfrowane. Ponadto, brak gotówki w kasie minimalizuje ryzyko kradzieży;
  • pozytywnie wpływa na wizerunek firmy – klienci traktują firmę jako przyjazną oraz innowacyjną;
  • dają większe zyski – terminale, które dostępne są na stronie https://www.paytel.pl/, służą nie tylko do płatności bezgotówkowych, posiadają również inne funkcje np. doładowanie telefonu, co wiąże się z większym zyskiem.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNarzędzia i akcesoria cukiernicze – przegląd najciekawszych rozwiązań
Następny artykułUMWMM Giżycko: XXV sesja sejmiku w trybie online