A A+ A++

Polska firma badawcza LumiChem niedawno poinformowała, że jej opracowana razem z naukowcami z Uniwersytetu Jagiellońskiego powłoka z nanocząsteczkami dwutlenku tytanu, TitanSolid, pod wpływem światła niszczy drobnoustroje oraz ludzkiego koronawirusa. LumiChem dysponuje badaniami niezależnego londyńskiego laboratorium, z których wynika, że powstała po rozpyleniu płynu nawierzchnia jest zabójcza dla bakterii i wirusów. Takich polskich firm, które pracują nad innowacyjnymi technologiami mającymi zwiększyć bezpieczeństwo w kontakcie z produktami i opakowaniami, jest więcej. Należy do nich polsko-szwedzki Arctic Paper, który pracuje nad technologią produkcji wysokobarierowego i biodegradowalnego papieru, na co w ubiegłym roku otrzymał ponad 8 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. RBECO, producent komponentów do pakowania, wraz ze swoim partnerem, firmą Nano-Tech, stworzył niedawno technologię powlekania powierzchni preparatem aXonnite Silver, który pozwala uzyskać mikrobiologicznie czystą powierzchnię każdego papieru i kartonu, mającego służyć do produkcji opakowań, wypełniaczy i wszelkiego rodzaju produktów z papieru.

Rynek opakowań w czasie pandemii

Nowe powłoki dobrze ilustrują wyzwania, jakie pandemia koronawirusa przyniosła branży opakowaniowej. Kluczową sprawą stało się bezpieczeństwo opakowań, z którymi klient ma bezpośredni kontakt – a nie tylko samych produktów wewnątrz.

Świadomość ekologiczna polskich konsumentów jeszcze przed nadejściem pandemii była umiarkowana – do ekologii przywiązywaliśmy wyraźnie mniejszą wagę niż konsumenci na rynkach tzw. starej Unii – zauważa Maciej Nałęcz, analityk trendów w Santander Bank Polska. Jak dodaje, wobec nadejścia pandemii konsumenci, stojąc przed półką w sklepie, w większym stopniu kierowali się kwestiami bezpieczeństwa i zapewne ceny, co jest typowe w okresie zwiększonej niepewności gospodarczej, niż ekologii. W związku z tym wzrosła sprzedaż żywności pakowanej kosztem tej sprzedawanej na wagę, co potwierdzają dane dotyczące produkcji sprzedanej przemysłu spożywczego i dynamiki eksportu.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOstatnie maseczki do odbioru w sobotę
Następny artykułA gdyby tak wspólnie ozdobić Kętrzyńskie Pisanki?