A A+ A++

W działalności biznesowej niejednokrotnie pojawia się konieczność wykonania zadań, które wychodzą poza zakres obowiązków, ale i wiedzy poszczególnych pracowników. W takim przypadku przedsiębiorstwa staje przed dylematem, czy zatrudnić u siebie specjalistów w danej dziedzinie, czy też zlecić niektóre przedsięwzięcia podmiotom zewnętrznym. Coraz częściej wybór pada na drugie rozwiązanie, dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu, jak wygląda to w praktyce!

Outsourcing – poznaj zalety

Delegowanie zadań wewnątrz firmy to standardowa procedura, która jest kluczowym aspektem zarządzania wszelkiego rodzaju procesami. Problem pojawia się jednak wówczas, gdy w przedsiębiorstwie brakuje osób zajmujących się określoną dziedziną. Na szczęście, pomocny w tym zakresie okazuje się outsourcing, który zdobywa coraz większe uznanie w oczach polskich przedsiębiorców. Sprawdźmy, o czym dokładnie mowa!

BPO – o co chodzi?

BPO to z angielskiego Business Process Outsourcing, który jest stosowany jako określenie szeroko pojętego sektora outsourcingu procesów biznesowych. Firmy, które działają w tym obszarze podejmują się realizacji różnego typu usług zarówno dla prywatnych przedsiębiorców, jak i podmiotów publicznych. Outsourcing może dotyczyć zarówno konkretnych zadań, jak i całych projektów, a nawet obsługi klienta, spraw pracowniczych itp. Głównym celem jest odciążenie pracowników i kadry kierowniczej przedsiębiorstwa, dzięki czemu mogą oni skupić się na działaniu, które mieści się w ich zakresie kompetencji, wiedzy oraz dotychczasowego doświadczenia.

Outsourcing usług – kiedy skorzystać?

Z outsourcingu korzystają obecnie zarówno duże korporacje, jak i mniejsze podmioty gospodarcze, w tym także firmy jednoosobowe. Może być on bowiem stosowany na różną skalę, poczynając od kilku zadań w miesiącu, na stałej obsłudze przez cały miesiąc. Wszystko zależy od uzgodnień między stronami oraz potrzeb samego zlecającego. BPO dotyczy różnych obszarów, w tym m.in. IT, finansów, logistyki, obsługi klienta, marketingu, HR, księgowości, kadr oraz pomocy prawnej.

Jakie są zalety outsourcingu?

Outsourcing posiada wiele niewątpliwych zalet, dzięki czemu jest tak popularny i z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Przede wszystkim należy wspomnieć o tym, że dzięki zleceniu zadań na zewnątrz przedsiębiorca jest w stanie obniżyć koszty, ponieważ nie musi zatrudniać dodatkowych osób. Ponadto, zadania są realizowane przez ekspertów zajmujących się na co dzień daną tematyką, co zapewnia najwyższą możliwą jakość świadczonych usług.

Czy warto zdecydować się na BPO?

Każdy powinien podjąć decyzję samodzielnie, biorąc pod uwagę wszelkie “za” oraz “przeciw”. Z pewnością jednak jest to bardzo atrakcyjne rozwiązanie, które przynosi wiele korzyści, w tym przede wszystkim finansowych, ale nie tylko. Oczywiście, najważniejsze jest postawienie na sprawdzone firmy zewnętrzne, które posiadają nowoczesne narzędzia, a pracownicy dysponują doświadczeniem przy obsłudze podobnych zleceń. Warto też zwrócić uwagę na opinie innych klientów, którzy mieli już okazję współpracować z danym podmiotem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTransition Technologies PSC z unijną dotacją na rozwój robotów przemysłowych
Następny artykuł„Tu jest przyszłość” – spotkanie otwarte polityków Koalicji Obywatelskiej