A A+ A++

Głównymi bohaterami ostatniej odsłony W2RC są Sebastien Loeb i Nasser Al-Attiyah, a to dlatego, że to między nimi rozstrzygnie się kwestia mistrzostwa świata w stawce T1.

Rajd Andaluzji rozpoczął się od dziesięciokilometrowego prologu, na którym Loeb pilotowany przez Fabiana Lurquina był szybszy od Al-Attiyaha jadącego z Mathieu Baumelem o zaledwie pięć sekund. Jednak minutowa kara za przekroczenie prędkości na dojazdówce posłała Katarczyka na ósmą lokatę.

Loeb będzie musiał kontynuować jazdę tym tempem przez resztę tygodnia, jeśli chce w niedzielę 23 października założyć mistrzowską koronę. Po trzech rundach sezonu 2022 ustępuje bowiem Nasserowi o 22 punkty. Do tego potrzebuje też potknięcia kierowcy Toyoty DKR Hilux.

W trójce na środowej próbie zmieścili się Yazeed Al Rajhi i Dirk Von Zitzewitz, którzy przekroczyli barierę ośmiu minut, tracąc siedemnaście sekund do francuskiego duetu podążającego w barwach Bahrain Raid Xtreme.

Dzisiejszy prolog stanowił zaledwie rozgrzewkę przed właściwą rywalizacją, ustalając kolejność startową do jutrzejszego etapu, którego łączny dystans stanowi 460 kilometrów w tym 315 kilometrów ścigania się przez prowincję Sewilla.

Czwarty czas w samochodowej stawce zanotowali zwycięzcy niedawnego Rajdu Maroka – Guerlain Chicherit i Alexandre Winocq. Joao Dias i Joao Miranda byli najszybsi w T3. Matek Goczał i Łukasz Łaskawiec, którzy walczą o tytuł w T4, zajęli trzecie miejsce w swojej grupie pośród zawodników zgłoszonych do mistrzostw świata. Tracący punkt do załogi Cobant-Energylandia Rally Team, Rokas Baciuska i Sebastien Delaunay, zapisali tę próbę na swoje konto.

Tomasz Baranowski i Maciej Marton (Toyota Hilux) rozpoczęli rajd od 24 miejsca w łącznych rezultatach samochodowej stawki (T1, T3 i T4), a Magdalena Zając i Jacek Czachor, również dysponujący Toyotą Hilux, mieli 41 czas.

Sam Sunderland kraczący po końcowy sukces spisał się najlepiej pośród motocyklistów RallyGP. Kevin Benavides był wolniejszy o 24s, a Adrien Van Beveren o 40s. Tym samym na trzech pierwszych miejscach znalazło się trzech różnych producentów, GasGas, KTM i Honda.

Konrad Dąbrowski był piąty w stawce Rally2. W tej grupie na czele tabeli uplasował się Toni Mulec. Polak ustąpił mu o 2:40.

Kamil Wiśniewski wygrał próbę pośród zawodników zasiadających na quadach. Czwarty był Mikołaj Krysik.

Stephane Peterhansel i Edourado Boulanger (X-Raid Yamaha Racing Rally Team) wygrali rywalizację w klasie Open.

Video: Rajd Andaluzji 2022 – Etap 1A




akcje


komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDecyzja Bidena w sprawie rezerw ropy
Następny artykułHiszpanie donoszą: Barcelona ma pierwszy poważny problem z Lewandowskim