A A+ A++

BMW X5 i X6, które marka określa jako Sport Activty Vehicle i Sport Activity Coupé mają ugruntowaną pozycję w segmencie premium. Ich aktualne generacje produkowane są odpowiednio od 2018 i 2019 roku, średniookresowy face lifting nie jest więc zaskoczeniem.

Bawarczycy pokazali odświeżone wcielenia obydwu modeli na początku lutego, a teraz poszli krok dalej ujawniając topowe wersje obydwu modeli przygotowane przez sportowy dział M. Co ciekawe, w ofercie nie znajdziemy już “zwykłych” X5 i X6 M tylko jeszcze bardziej bezkompromisowe i nastawione na przyjemność z jazdy odmiany Competition.

BMW X5 i X6 M Competition z miękką hybrydą 48 V

Elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi i z impetem wdziera się do sektorów, które długo się przed nią broniły. W przypadku tych SUV-ów BMW M oznacza to wprowadzenie po raz pierwszy do napędu układu hybrydowego 48 V. Wykorzystuje on silnik elektryczny zintegrowany z kompaktową obudową 8-stopniowej skrzyni M Steptronic, który pełni jednocześnie funkcję alternatora i zapewnia dodatkowego 12 KM mocy oraz 200 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny jest zasilany z 48-voltowego akumulatora umieszczonego w komorze silnika, który z kolei do ładowania wykorzystuje adaptacyjną rekuperację podczas hamowania silnikiem i hamulcami.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRelacja z spotkania informacyjnego w sprawie pomocy obywatelom Ukrainy na terenie powiatu myślenickiego
Następny artykułSkarga prof. Zybertowicza ws. działania skazującego go sądu