BMW X5 i X6, które marka określa jako Sport Activty Vehicle i Sport Activity Coupé mają ugruntowaną pozycję w segmencie premium. Ich aktualne generacje produkowane są odpowiednio od 2018 i 2019 roku, średniookresowy face lifting nie jest więc zaskoczeniem.
Bawarczycy pokazali odświeżone wcielenia obydwu modeli na początku lutego, a teraz poszli krok dalej ujawniając topowe wersje obydwu modeli przygotowane przez sportowy dział M. Co ciekawe, w ofercie nie znajdziemy już “zwykłych” X5 i X6 M tylko jeszcze bardziej bezkompromisowe i nastawione na przyjemność z jazdy odmiany Competition.
BMW X5 i X6 M Competition z miękką hybrydą 48 V
Elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi i z impetem wdziera się do sektorów, które długo się przed nią broniły. W przypadku tych SUV-ów BMW M oznacza to wprowadzenie po raz pierwszy do napędu układu hybrydowego 48 V. Wykorzystuje on silnik elektryczny zintegrowany z kompaktową obudową 8-stopniowej skrzyni M Steptronic, który pełni jednocześnie funkcję alternatora i zapewnia dodatkowego 12 KM mocy oraz 200 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny jest zasilany z 48-voltowego akumulatora umieszczonego w komorze silnika, który z kolei do ładowania wykorzystuje adaptacyjną rekuperację podczas hamowania silnikiem i hamulcami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS