rozwiń ›
Tanie sedany klasy C
Europejski rynek nie obchodzi się z kompaktowymi sedanami zbyt łagodnie. Proste silniki spalinowe wypadają z oferty, a rosnące wymagania dotyczące cyberbezpieczeństwa i systemów wsparcia kierowcy windują ceny i sprawiają, że tanie modele przestają być opłacalne. Na rynku zdominowanym przez SUV-y i crossovery ostało się jeszcze kilku graczy. Propozycje Renault, Toyoty, Skody czy Hyundaia kuszą rozsądnymi cenami. Swojego kompaktowego sedana w ofercie ma również Mazda. To droższy samochód, ale w standardowym wyposażeniu proponuje więcej niż konkurenci.
Wszystko wskazuje na to, że to ostatni moment na zakup sedana w przystępnej cenie. Okrojony segment, który już niebawem będzie zarezerwowany wyłącznie dla drogich limuzyn, kusi samochodami o klasycznej linii i niezłym komforcie jazdy. Które z kompaktowych modeli są dziś warte uwagi? Oto zestawienie pięciu przystępnych sedanów segmentu C.
Najtańszy kompaktowy sedan na rynku. Renault Megane GrandCoupe
W kategorii najtańszego sedana klasy C na prowadzenie wysunął się model, który ma już na karku niemal dekadę. Francuzi trzymają się dzielnie, choć nie ma co się oszukiwać – to już ostatnie tchnienie Renault Megane GrandCoupe. Czterodrzwiowy wariant kompaktu produkowanego od 2015 roku oferowany jest dziś w naprawdę niskiej cenie. Kwota 87 900 zł wystarczy, by wyjechać z salonu Megane z silnikiem 1.3 o mocy 140 KM. Przyzwoita, czterocylindrowa i całkiem mocna jednostka napędowa sparowana jest z 6-biegową przekładnią manualną. Taki zestaw pozwala przyspieszyć do setki w czasie 9,6 s, a katalogowe zużycie paliwa wynosi … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS