Jednocylindrowy silnik o dużej pojemności stał się rzadkością, w jednośladach dominują silnika dwucylindrowe, które są nawet w niższej klasie średniej ze względu na płynną pracę i większą moc. Jednocylindrowy typ silnika przetrwał jedynie w małej niszy wśród motocykli. Ducati zaskoczyło nowo zaprojektowanym jednocylindrowym silnikiem, który napędza model Hypermotard 698 Mono. Dzięki mocy 77,5 KM silnik stał się najmocniejszym jednocylindrowym silnikiem na świecie i zrzucił z tronu jednostkę KTM o mocy 75 KM.
Najmocniejszy silnik jednocylindrowy produkuje Ductai
Silnik powstał z przekrojonego na pół silnika V z Ducati Superquadro V o pojemności 1,3 litra, z którego przyjęto wiele komponentów. Średnica, który w porównaniu z silnikiem Ducati i tak pozostał krótki. Silnik osiąga wysokie obroty – maksymalnie 10250 obr./min. Włożono dużo pracy i wysiłków w to, żeby silnik cicho pracował np. wały wyrównoważające oddzielono od skrzyni korbowej ściankami działowymi.
Czytaj więcej … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS