Sztuczna inteligencja potrafi zaskakiwać. Tym razem zrobiła prezent czytelnikom klasycznych i popularnych książek, przekształcając je za pomocą usługi ChatGPT w komputerową, pełną przygód grę.
Nie chodzi tu o wszystkie książki, ale takie które należą do domeny publicznej i nie są objęte prawami autorskimi ani nie są własnością intelektualną osób trzecich . Twórcą tego niezwykłego projektu noszącego nazwę Playbrary jest znajdująca się Singapurze Rada Bibliotek Narodowych (National Library Board). Wyselekcjonowała ona ponad 1000 takich książek, które dzięki technologii Gen AI (generatywna sztuczna inteligencja) zamieniają wybraną książkę w pełną przygód grę komputerową.
Dostępne są dwie wersje usługi Playbrary. Opcja bezpłatna jest dostępna poprzez darmowy generator podpowiedzi wykorzystujący generatywny model językowy ChatGPT-3.5. W wersji darmowej dostępnych jest na razie niewiele, bo 15 książek, w tym tak znane tytuły, jak Przygody Sherlocka Holmesa czy Frankenstein. To jednak dopiero początek projektu i z czasem tytułów będzie przybywać. Jest też i wersja płatna (tu wymagana jest rejestracja).
Zobacz również:
Wtedy użytkownik ma do dyspozycji prawie 1000 tytułów, a sztuczna inteligencja generuje gry zawierające wysokiej jakości grafikę, prezentując graczowi różne literackie światy i możliwość interaktywnego poruszani się po treści wybranej książki. Od starty gry użytkownik wciela się w rolę głównego bohatera i może podejmować różne decyzje, od których zależy dalszy przebieg gry. Opcje mogą obejmować podążanie za sekwencją wydarzeń przedstawioną w książce lub od odejście od nich. W Playbrary użytkownicy mogą wcielić się np. w Sherlocka Holmesa i wraz z doktorem Johnem Watsonem spróbować wspólnie rozwiązać zawiłe kryminalne sprawy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS