A A+ A++

Jak informuje asp. Joanna Klimek, mężczyzna otrzymał telefon z informacją, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jego dane osobowe. Oszust, posługując się profesjonalnym językiem i wzbudzając zaufanie, przekonał go, że bank wdrożył już procedury zabezpieczające. Aby “ochronić” swoje oszczędności, 31-latek przelał 15 000 zł na wskazane przez rozmówcę konto. Dopiero po wizycie w banku zorientował się, że padł ofiarą oszustwa.

– Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie wykonujmy również poleceń nieznajomych, szczególnie jeżeli dotyczą one naszych finansów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania – apeluje asp. Joanna Klimek.

Zdarzenie z udziałem 31-latka z powiatu biłgorajskiego to kolejny przykład, jak oszuści potrafią manipulować swoimi ofiarami, używając najbardziej przekonujących metod. Policja apeluje, by nie dawać się zwieść. Nasza czujność i rozsądek mogą uchronić nas przed dramatycznymi konsekwencjami finansowymi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak wybrać idealny pakiet SPA na relaksujący pobyt?
Następny artykułСкільки Трамп та Гарріс витратили на виборчу кампанію – ЗМІ назвали рекордну суму