Oszust podszywając się pod pracownika banku wmówił 80-latkowi, że przestępcy włamali się na jego konto bankowe i próbują wypłacić pieniądze. Obiecał pomoc w zabezpieczeniu oszczędności. Mieszkaniec powiatu zamojskiego za namową fałszywego bankowca wygenerował i przekazał kilka kodów Blik na łączną kwotę 20 tys.zł.
80-latek z powiatu zamojskiego złożył zawiadomienie, że został oszukany i stracił 20 tys.zł.
– Wyjaśnił, że skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował go, że ktoś włamał się na jego konto i próbuje wypłacić oszczędności. Rozmówca zaproponował pomoc w zabezpieczeniu rachunku. 80-latek skorzystał z oferty pomocy, zgodnie z zaleceniami za pośrednictwem telefonu zalogował się do swojej aplikacji bankowej, wygenerował kody Blik i przekazał je rozmówcy zatwierdzając jednocześnie transakcje. Przekazał 6 takich kodów na łączną kwotę 20 tys.zł. Po tym 80-latek został przekierowany do innego rozmówcy, który powiedział, że aby odblokować konto muszą wykonać odpowiednie operacje techniczne, dlatego też trzeba wypłacić z rachunku wszystkie pieniądze i należy tego dokonać w bankomacie. Wtedy 80-latek zaczął podejrzewać, że został oszukany. Rozłączył połączenie i skontaktował się ze swoim prawdziwym opiekunem z banku, pracownik potwierdził przypuszczenia pokrzywdzonego, że padł ofiarą oszusta. Dowiedział się również, że przestępcy wypłacili jego pieniądze w bankomacie na terenie kraju. Mieszkaniec powiatu zamojskiego zadzwonił na numer alarmowy i powiadomił o oszustwie – relacjonuje Dorota Krukowska – Bubiło, rzeczniczka zamojskiej policji.
Kolejny raz apelujemy o ostrożność!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS