A A+ A++

Oszustwa na ubezpieczeniach pomimo pandemii nie zniknęły. W ich wykryciu zaczęła jednak pomagać branża assistance. Jak?

Oszustwa na ubezpieczeniach dotyczą też assistance

Pandemia sprawiła, że kierowcy siedzieli w domu, a tym samym nie zdarzały się kolizje na drogach? Błąd. Szczególnie że pandemia nasiliła zjawisko polegające na próbie wyłudzenia odszkodowania – i to nie tylko z polis komunikacyjnych. Kierowcy coraz chętniej naginają również zasady obowiązujące w ramach ochrony assistance. Jak oceniają przedstawiciele branży ubezpieczeniowej, nawet 1 na 10 zdarzeń drogowych może być próbą wyłudzenia odszkodowania.

Kiedy zaczyna się walka z oszustwami na ubezpieczeniach?

Od początku pandemii obserwujemy rosnący odsetek oszustw w ogólnej liczbie zgłoszeń z assistance samochodowego. Na szczęście coraz lepiej znamy metody działania przestępców i skutecznie utrudniamy im działanie. Walka z fraudami zaczyna się już w momencie kontaktu „poszkodowanego” z pomocą drogową. Nasi kierowcy lawet posiadają wiedzę w zakresie szkód komunikacyjnych, psychologii, orientację w terenie i lokalnej społeczności. W związku z tym potrafią bardzo szybko dokonać wstępnej analizy technicznej, wykryć wątpliwe stłuczki, powtarzających się sprawców lub podejrzane warsztaty, do których kierowane są uszkodzone samochody – mówi Leszek Gardocki, Menadżer Zespołu Sieci Usługodawców w Global Assistance Polska.

Najczęstsze oszustwa na ubezpieczeniach asistance

W jaki sposób kierowcy oszukują w ramach assistance? Metod do stosowania mają co najmniej kilka.

  • lawetą chcą odstawić samochód popsuty jakiś czas temu. To nie koniec, bo auto ma trafić do zaprzyjaźnionego warsztatu, żeby móc tygodniami korzystać z auta zastępczego.
  • awarie w nadmorskim kurorcie. Cel? Opłacony przez ubezpieczyciela pobyt w hotelu.
  • “fikcyjne” holowanie, za które wystawiana jest wysoka faktura.
  • “wynajmowanie” samochodu w małej sieci – auto nie jest użytkowane, a faktura wysoka.
  • planowanie stłuczki przez właściciela wypożyczalni luksusowych samochodów – odszkodowanie ma rekompensować spadek zainteresowania usługami.

Jak firmy reagują na oszustwa na ubezpieczeniach?

Jak wygląda identyfikacja nieuczciwego zgłoszenia? Pierwszy sygnał idzie od kierowcy lawety i trafia do właściwego departamentu. Ten zamuje się weryfikacją faktów. Oceny zgłoszenia podejmują się rzeczoznawcy, likwidatorzy szkód oraz byli policjanci, prawnicy i licencjonowani detektywi. Poza tym stosowane są rozwiązania IT. Algorytmy analizują wspólne cechy wyłudzeń z przeszłości i na tej podstawie wykrywają ewentualne nadużycia w bieżących sprawach.

Źródło: Materiały prasowe Global Assistance Polska

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje

KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce

Tylko teraz

99,00 zł

119,70

Przejdź do sklepu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWakacje w aleksandrowskiej bibliotece
Następny artykułUpór się opłacił. Pracownicy Parocu zakończyli strajk. W firmie nie będzie już żadnych śmieciówek