A A+ A++

W ostatnich dniach wieluńscy policjanci przyjęli zgłoszenia o oszustwach z wykorzystaniem metody płatności BLIK. Stąd apel o zachowanie czujności.

Mieszkańcy przeważnie informują o tym, że nieznany sprawca włamał się na ich konto w portalu społecznościowym i podszywając się pod właściciela profilu, rozsyła do wszystkich znajomych prośby o pożyczkę, poprzez przekazanie kodu BLIK. Oszuści internetowi, podając się za naszego znajomego lub członka rodziny, bardzo często tłumaczą się , że nie mogą w tej chwili rozmawiać, że oddzwonią za jakiś czas. Te zabiegi mają uwiarygodnić ich działania i zapobiec dalszej weryfikacji. Kolejno pieniądze są wypłacane za pomocą kodu BLIK i w ten sposób dochodzi utraty pieniędzy. Jeżeli otrzymamy więc wiadomość z prośbą o przekazanie kodu do szybkiej płatności na telefon tzw. BLIKA, upewnijmy się, komu go wysyłamy, dzwoniąc do tej osoby. Potwierdzajmy tożsamość osób, które do nas piszą przez komunikatory internetowe, zwłaszcza jeśli proszą o pieniądze. Sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, ponieważ oszust nie wypłaci pieniędzy wykorzystując kod, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie. Zawsze chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.


 
– przypomina asp. sztab. Katarzyna Grela z wieluńskiej policji.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCięta Rozmowa. Łukasz Molenda: Dobra mina do złej gry
Następny artykułNasza dziennikarka Sara pyta Małgorzatę Kidawę-Błońską.