A A+ A++

E-maile od Santander Banku Polska o ograniczeniu dostępu do rachunku bankowego to oszustwo. Jak alarmuje CERT Polska, instalacja aplikacji przesyłanej w wiadomości grozi utratą pieniędzy z konta osobistego. 

Oszuści atakują klientów Santandera. "Instalacja grozi utratą pieniędzy z konta"
fot. Brenda Rocha – Blossom / / Shutterstock

Klienci Santander Banku Polska ponownie znaleźli się na celowniku przestępców. Wyłudzacze stosują “sprawdzoną” metodę. Straszą odbiorców wiadomości rzekomym zablokowaniem dostępu do rachunku bankowego. E-mail zawiera link, pod którym czai się złośliwe oprogramowanie. 

“Oszuści rozsyłają maile z informacją o ograniczeniu dostępu do konta z powodu braku aplikacji bezpieczeństwa. W rzeczywistości jest to androidowy trojan bankowy Hydra. Instalacja grozi utratą pieniędzy z konta” – alarmuje CERT Polska w poście zamieszczonym w mediach społecznościowych.

W treści fałszywej wiadomości przesyłanej przez oszustów przeczytamy, że konieczna jest natychmiastowa instalacja aplikacji przesyłanej w wiadomości. “Szanowny Kliencie, Ponieważ stwierdziliśmy, że nie zainstalowałeś naszej aplikacji bezpieczeństwa na smartfonie. Niestety muszę ci powiedzieć, że ograniczyliśmy Twoje konto dla własnej ochrony” (pisownia oryginalna – przyp.red.) – wskazują cyberprzestępcy w przesyłanym e-mailu.

Więcej o sposobach umożliwiających kradzież pieniędzy w sieci pisał Wojciech Boczoń w artykule “Tak okradają nas “zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę”.

Źródło:
Tematy
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDiamenty jeszcze cenniejsze [ Kultura ]
Następny artykułMorawiecki o wypłacie środków z KPO. Wspomniał o ustawie wiatrakowej