W ten sposób oszust doprowadził do utraty pieniędzy wszystkie osoby, które odpowiadając na nagłą prośbę przesłały konkretne kwoty. Policjanci apelują – zanim przekażesz komuś kod BLIK, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust. Niespodziewana wiadomość z prośbą od znajomego o szybką pożyczkę np. na powrót do domu z wakacji może okazać się próbą oszustwa.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
- stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS),
- potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
- sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
- chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Policjanci apelują o zachowanie czujności i rozsądnie podchodzenie do każdej wiadomości, w której ktoś prosi nas o pożyczenie pieniędzy.
Zobacz także:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS