A A+ A++
fot. Pixabay

W ten sposób oszust doprowadził do utraty pieniędzy wszystkie osoby, które odpowiadając na nagłą prośbę przesłały konkretne kwoty. Policjanci apelują – zanim przekażesz komuś kod BLIK, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust. Niespodziewana wiadomość z prośbą od znajomego o szybką pożyczkę np. na powrót do domu z wakacji może okazać się próbą oszustwa.

Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:

  • stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS),
  • potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
  • sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
  • chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Policjanci apelują o zachowanie czujności i rozsądnie podchodzenie do każdej wiadomości, w której ktoś prosi nas o pożyczenie pieniędzy.

Zobacz także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBurza po spotkaniu ambasadora USA z członkami “kasty”
Następny artykułMarszałkowski: Propozycja Morawieckiego ma małe szanse na realizację