A A+ A++

Oszuści udający kupujących na popularnych portalach ogłoszeniowych skutecznie zmanipulowali kilka osób z terenu powiatu prudnickiego. Informuje o tym prudnicka policja.

Straty tych osób, łącznie, obliczono na 20 tysięcy zł.

– Przestępcy szukają swoich ofiar w popularnych serwisach sprzedażowych. Jeśli będziesz sprzedającym, skontaktują się z Tobą i poinformują o chęci zakupu towaru. Może też do Ciebie zadzwonić osoba, która poda się za konsultanta serwisu sprzedażowego lub pracownika banku oferując wsparcie techniczne i pomoc w przeprowadzeniu transakcji. W rozmowie oszuści nawiązują do przeprowadzonej sprzedaży i informują, np. o tym, że środki muszą trafić na bezpieczne konto lub niezbędna jest weryfikacja przed transakcją. W ramach weryfikacji będą chcieli wyłudzić kod BLIK i autoryzację operacji. W ten sposób wypłacają pieniądze z Twojego konta. Oszuści mogą również wysyłać link do fałszywej strony, za pomocą której wyłudzają dane logowania do bankowości internetowej. – opisuje ten proceder rzecznik prudnickiej policji asp. Andrzej Spyrka.

Tak też było w zgłoszonych przypadkach. Nieświadomi zagrożenia sprzedawcy otwierali link podany w wiadomości. Następnie wypełniali wszystkie rubryki zawierające dane karty płatniczej, adresy, numery pesel, bądź generowali kody BLIK. W ten sposób przestępcy okradali konta sprzedających, a pozyskane przez nich pieniądze przelewali na zagraniczne rachunki bankowe.

Policja przypomina:

• nie podawaj swoich danych do logowania i danych osobowych na stronie z otrzymanego linku;

• nie podawaj nikomu kodu BLIK;

• nie autoryzuj operacji, która nie była zlecona przez Ciebie;

• nie podawaj na stronie z linku danych Twojej karty płatniczej;

• uważnie czytaj komunikaty autoryzacyjne.

Źródło: KPP Prudnik

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMeta дозволить бізнесу створювати рекламні кампанії за допомогою штучного інтелекту
Następny artykuł[PLAKAT] Trzecia konferencja naukowa w Białej