A A+ A++
Oświęcim porządkowanie reklam”

Oświęcim wprowadza zasady umieszczania reklam, aby poprawić estetykę miasta i wyeliminować reklamowy chaos. Dowiedz się więcej o nowej uchwale krajobrazowej.

Szpecące reklamy, szyldy i banery znikną z krajobrazu Oświęcimia. Zamiast reklamowego chaosu, wprowadzone zostaną jasne zasady umieszczania tablic i urządzeń reklamowych, co poprawi estetykę wielu miejsc. Miasto przygotowuje uchwałę intencyjną, która zapoczątkuje prace nad zasadami umieszczania reklam na budynkach, obiektach małej architektury, płotach i ogrodzeniach.

Cel i korzyści wynikające z uchwały krajobrazowej

Reklamowy bałagan jest najbardziej widoczny w Starym Mieście, które jest odwiedzane przez mieszkańców i turystów. „Jest to pierwszy krok w porządkowaniu miasta z brzydkich, często mocno już nadszarpniętych zębem czasu, niekiedy dowolnie umieszczanych reklam i banerów. Ten chaos wpływa na postrzeganie miasta. Ich agresywność kolorystyczna zakłóca ład i porządek,” mówi prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. „Przyjęcie zasad regulujących wygląd reklam znacząco poprawi estetykę miasta, nie będą one przysłaniać ładnych miejsc, odnowionych budynków czy zabytkowych kamienic.”

Uchwała krajobrazowa Oświęcim"
Uchwała krajobrazowa Oświęcim”

Proces konsultacji i wdrażania nowych przepisów

Prezydent Chwierut podkreśla, że opracowanie zasad będzie wymagało współpracy i konsultacji z radnymi, mieszkańcami i przedsiębiorcami, aby osiągnąć kompromis. „Wiele samorządów przyjęło już uchwały porządkujące krajobraz. Uważam, że najwyższy czas, aby również u nas zabrać się za poprawę estetyki miasta,” dodaje prezydent. Małgorzata Potaczek, naczelnik Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta, szacuje, że przyjęcie uchwały krajobrazowej zajmie co najmniej dwa lata, dając czas podmiotom gospodarczym i instytucjom na dostosowanie się do nowych wymogów.

Wyzwania związane z ograniczeniem reklam w przestrzeni publicznej

Ograniczenie reklam w przestrzeni publicznej nie jest proste. Uchwała musi pogodzić interesy mieszkańców i przedsiębiorców, co wymaga czasu. „Pierwszym krokiem po podjęciu uchwały intencyjnej będzie wyłonienie firmy, która opracuje zasady umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej,” wyjaśnia Potaczek. Dokument przejdzie cykl konsultacji z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, Małopolskim Urzędem Marszałkowskim i Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. „Dokument zostanie przedstawiony mieszkańcom i przedsiębiorcom, którzy będą mogli wnieść swoje uwagi,” dodaje Potaczek.

Intencyjną uchwałą o rozpoczęciu prac nad porządkowaniem reklam w mieście radni zajmą się na sesji 29 maja.

UM Oświęcim

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStrzelanina przed szkołą w Libiążu. Policja zatrzymała trzy osoby
Następny artykułPolscy piłkarze są w ćwierćfinale Euro! [ZAPIS RELACJI]