74 – letnia mieszkanka Oświęcimia straciła 10 tysięcy złotych. Na komunikator internetowy WhatsApp z nieznanego numeru telefonu, otrzymała wiadomość od osoby podającej się za jej córkę, z pilną prośbą o przelanie gotówki blikiem.
Policjanci z Wydziału Kryminalnego zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej prowadzą czynności w sprawie oszustwa, które zgłosiła 74 – letnia mieszkanka Oświęcimia.
Kobieta powiadomiła, że w ubiegły wtorek (24.10.2023) z nieznanego numeru telefonu na komunikator WhatsApp, otrzymała wiadomość, jak sądziła od córki. Z treści wiadomości wynikało, że córka chce pożyczyć pieniądze na bieżące wydatki, w tym między innymi zakup nowego telefonu, ponieważ stary się jej zepsuł. Osoba ta sugerowała, że „mama” pieniądze może przelać blikiem, na co seniorka się zgodziła. Na telefonie wygenerowała dwa kody, które następnie przesłała. Oszust posiadając te kody błyskawicznie wpisał je do bankomatu i wybrał pieniądze w kwocie 10 tysięcy złotych.
Zanim przelejesz pieniądze upewnij się, że to Twój bliski potrzebuje wsparcia, a nie oszust chce Cię okraść.
Powyższe oszustwo przypomina trochę metodę oszustwa na wnuczka, jednakże dokonane jest za pośrednictwem komunikatora internetowego z wykorzystaniem możliwości natychmiastowego przekazania pieniędzy za pośrednictwem aplikacji BLIK.
Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Weryfikujmy wiadomości otrzymane od rodziny i znajomych, w których proszą oni o pożyczenie pieniędzy. Najpierw skontaktujmy się ze znajomym telefonicznie i w rozmowie z nim upewnijmy się, czy faktycznie to on potrzebuje tego rodzaju pomocy. Jeśli ta osoba nie odbierze trzeba skontaktować się z inną osobą z rodziny. Nie należy kierować się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem, co pozwoli uniknąć straty pieniędzy.
Policja Oświęcim
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS