A A+ A++

Mistrz świata i kilku innych kierowców F1 zostało wezwanych przez sędziów, po tym jak wyprzedzali pod wirtualnym samochodem bezpieczeństwa po zakończeniu emocjonującego wyścigu w Baku.

Wirtualny samochód bezpieczeństwa pojawił się na przedostatnim okrążeniu po wypadku do jakiego doszło pomiędzy Sergio Perezem a Carlosem Sainzem.

Kraksa spowodowała, że na torze znajdowało się wiele fragmentów samochodów biorących udział w kolizji i zaszła również konieczność wyjazdu na tor samochodu obsługi medycznej.

Pojawienie się wirtualnego samochodu uniemożliwia wyprzedzanie na całym torze, podczas gdy Verstappen wyprzedził George’a Russella z Mercedesa i Lando Norrisa z McLarena na głównej prostej przed zjazdem do boksów, wystawiając kciuk, aby pogratulować Norrisowi sportowej walki podczas wyścigu.

Czytaj również:

Po tym manewrze Holender został jednak wezwany przez sędziów, podobnie jak Nico Hulkenberg z Haasa i duet Alpine, Pierre Gasly i Esteban Ocon.

Czwórka wymienionych kierowców otrzymała ostrzeżenie, choć Verstappen tłumaczył, że co prawda wyprzedził inne samochody, gdy procedura wirtualnego samochodu bezpieczeństwa była w toku po wypadku na zakręcie 2, ale już po fladze w szachownicę kończącej wyścig.

Kierowcy przypomniano, że chociaż wyprzedzanie po fladze w szachownicę nie jest niczym niezwykłym, jest zabronione w przypadku żółtych flag, obecności samochodu ratownictwa medycznego lub procedur wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Kierowcy wiedzieli, gdzie doszło do incydentu, ale mogli nie wiedzieć, czy na tor wysłano sprzęt ratunkowy lub służby porządkowe, dlatego powinni zachować ostrożność.

Sędziowie są świadomi, że podobna sytuacja miała już miejsce w tym sezonie, ale wtedy nie została zauważona. Dlatego tym razem kierowcy zostali upomniani i ostrzeżeni, że kolejne naruszenia tego typu będą skutkować poważnymi karami.

Verstappen stwierdził, że był zaskoczony wezwaniem przez sędziów.

– Zrobiłem wszystko poprawnie. Po fladze w szachownicę przekroczyłem linię mety i było wszystko w porządku. Myślę, że było już wiele podobnych przypadków, kiedy wirtualny samochodów bezpieczeństwa znajdował się na torze.

– To normalne, że po ostatnim okrążeniu kierowcy mijają się powoli machając sobie i to właśnie zrobiłem, więc jestem trochę zaskoczony – powiedział.

Po GP Azerbejdżanu przewaga urzędującego mistrza świata nad Lando Norrisem wynosi 59 punktów. Z kolei w klasyfikacji konstruktorów McLaren wyprzedził Red Bulla. Różnica między zespołami wynosi 20 punktów.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTurniej TERMOton CUP w Opocznie
Następny artykułZAPASY Adam Gardzioła Mistrzem Polski Seniorów