Pierwsi kierowcy pojadą pod Świną najdłuższym podwodnym tunelem w kraju w połowie czerwca. Drogowcy chwalą się, że właśnie kończą malować na trasie pasy.
Tunel pod Świną kosztował 900 mln zł. 85 proc. kwoty to dotacje z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu wyłożyło Świnoujście. Próbne jazdy mają za sobą świnoujskie autobusy miejskie. Strażacy przeprowadzili symulowaną akcję ratunkową w płonącym tunelu. W tym tygodniu drogowcy skończą malować pasy na trasie i pokazują, że tunel jest już właściwie gotowy.
Najdłuższy podwodny tunel w Polsce połączy wyspy Wolin i Uznam. Dziś łączy je przeprawa promowa. Przekop pod cieśniną Świna w Świnoujściu mierzy 1,5 km. Razem z drogami dojazdowymi po obu stronach – ponad 3 km. Sam odcinek wydrążonej pod cieśniną drogi sięga ok. 1,5 km. W najgłębszym miejscu leży blisko 24 m pod lustrem wody i 10 m pod dnem Świny. Jezdnia w tunelu ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz pasy awaryjne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS