A A+ A++
Kwestią dni zostaje zamknięcie przejazdu na ulicy Lutomierskiej, zabudowa rogatek automatycznych i likwidacja strażnicy, a tym sposobem zamknięcie pewnej tradycji kolejnictwa w naszym mieście.
Ostatki pabianickich budek dróżników, tak zwanych strażnic przejazdowych. Buda przy granicy Pabianic i Chechła jest już nieczynna, przy dworcu kolejowym sterowanie (dotychczas z nastawni “Pc”) przejęły automaty, ostały się jedynie strażnice przy ulicy Wspólnej (przejazd obecnie jest już zamknięty pod potrzeby remontu), ostatnią w pełni czynną budką pozostaje ta przy ulicy Lutomierskiej (na fotografii). Tor lewy jest nowy i używany przez pociągi, prawy dopiero został położony i jeszcze nie podbity. Kwestią dni zostaje zamknięcie przejazdu na ulicy Lutomierskiej, zabudowa rogatek automatycznych i likwidacja strażnicy, a tym sposobem zamknięcie pewnej tradycji kolejnictwa w naszym mieście.
(TUTAJ o remoncie odcinka Zduńska Wola – Łódz Kaliska)

Dla ciekawskich – literka “T” na strażnicach oznaczała, że w tym miejscu znajdował się telefon. Zasada działania takich budek opierała się na linii telefonicznej. Co ciekawe – telefon połowy umieszczony był również pod semaforem wjazdowym do Pabianic od strony Łasku.

Michał Kłosowski

(pierwotna publikacja FB/ Michał Kłosowski)

Fot. autor

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRóżowe niebo nad Gdańskiem. Mieszkańcy oniemieli
Następny artykułSzkic strategii wodorowej Niemiec: tylko zielony wodór