A A+ A++

Ostatni rok wpłynął negatywnie na samopoczucie Polaków. Niemal co druga osoba deklaruje, że czuje się gorzej niż przed pandemią.

 

Pandemia koronawirusa sprawiła, że zaledwie w ciągu kilku dni Polacy musieli zmienić tryb swojego dotychczasowego życia – przenieść różne jego aspekty do domu oraz znacznie ograniczyć kontakty z rodziną i przyjaciółmi. Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Everli, niemal co druga osoba odczuwa negatywne skutki obostrzeń, określając swoje samopoczucie jako gorsze niż przed pierwszym lockdownem. 

 

Koronawirus a zdrowie fizyczne i psychiczne

 

W odpowiedzi na pytanie “Jak ocenia Pani/Pan swoje samopoczucie w porównaniu z okresem przed pandemią Covid-19?” ponad 45 proc. ankietowanych odpowiedziało, że czuje się gorzej. Natomiast 35 proc. Polaków uważa, że również ich kondycja fizyczna jest słabsza niż przed wprowadzeniem pierwszego lockdownu. Zadając te pytania przypuszczaliśmy, że wyniki nie będą optymistyczne. Nie spodziewaliśmy się jednak, że aż tak duża część społeczeństwa boryka się z długofalowymi skutkami izolacji oraz tych wszystkich obostrzeń wpływających na nasze codzienne funkcjonowanie. – komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Everli Polska. 

 

Niewątpliwie wpływ na taki stan rzeczy mają przymusowe zamknięcie w domu oraz brak kontaktu z drugim człowiekiem. Aż 52 proc. Polaków przyznaje, że w związku z sytuacją epidemiczną, częściej spędza czas wolny w domu. Kolejnym skutkiem ubocznym pandemii jest spadek aktywności ruchowej – 28 proc. ankietowanych odpowiedziało, że rzadziej uprawia sport lub inną aktywność fizyczną. Jednocześnie, nadal ponad 65 proc. Polaków spędza od 2 do 5 godzin tygodniowo na zakupach spożywczych w sklepach stacjonarnych (60 proc. w supermarketach i hipermarketach, 23 proc. w małych lokalnych sklepach oraz 4 proc. na bazarach i targach). W zachowaniu dobrego samopoczucia na pewno nie pomaga zmiana nawyków żywieniowych. Na pytanie o częstotliwość sięgania po przekąski, 19 proc. Polaków odpowiedziało, że robi to częściej niż przed pandemią, podobnie po słodycze (18 proc.). 

 

Od samego początku powstania Everli, dokładamy wszelkich starań, by zdejmować z barków naszych Klientów choć część z ich codziennych obowiązków, oddając im jedną z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czas. Mamy nadzieję, że ten, który zaoszczędzą zamawiając produkty spożywcze za pośrednictwem naszej aplikacji, będą mogli wykorzystać na spotkania z rodziną i przyjaciółmi, zwłaszcza, że wkrótce mamy Dzień Matki i Dzień Dziecka Teraz, gdy powoli luzowane są obostrzenia, a przed nami już wakacje i piękna pogoda, warto także zrobić coś dla siebie i przeznaczać czas na spacery lub uprawianie ulubionych sportów. – dodaje Podkowińska-Tretyn.

 

Zakupy online – wygoda i bezpieczeństwo

 

Z odpowiedzi udzielanych przez ankietowanych wynika, że podczas pandemii 43 proc. przynajmniej raz zrobiło zakupy spożywcze w sklepach internetowych, a co piąty Polak skorzystał w tym celu z platformy zakupowej online. Warto również przypomnieć, że w badaniu Nowy obraz polskiego konsumenta przeprowadzonego przez PwC, 57 proc. ankietowanych przyznało, że od momentu pandemii kupiło więcej artykułów spożywczych online. Zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w kierunku zakupów spożywczych online to trend, który znacząco przyspieszył w trakcie pandemii Covid-19. Udział rynku e-grocery w FMCG stale rośnie i już dziś szacuje się, że może wynosić 1,5-2 proc. – komentuje Anna Podkowińska-Tretyn.

 

W ankiecie zapytano Polaków także o trzy główne powody, dla których preferują zakupy online. Wygoda, zaoszczędzony czas i szybkość zakupów oraz bezpieczeństwo transakcji, to najczęściej udzielane odpowiedzi. Co piąty Polak docenia również możliwość wybrania sposobu dostawy do domu, atrakcyjne promocje i oferty (np. darmową dostawę) oraz niższe ceny produktów niż w sklepach stacjonarnych. Od kilku miesięcy klienci Everli mają możliwość zamawiania w systemie subskrypcyjnym, czyli w abonamencie miesięcznym lub rocznym. Program Everli Plus cieszy się coraz większym powodzeniem i na ten moment jego udział wynosi już ponad 15%. W ramach abonamentu Klienci zyskują nielimitowane darmowe dostawy oraz szereg benefitów – atrakcyjne zniżki i promocje cenowe. Popularność modelu subskrypcyjnego świadczy o tym, że wielu konsumentów na tyle przyzwyczaiło się do zakupów online, że zamierza zostać z nami na dłużej, również po zakończeniu pandemii. – dodaje Podkowińska-Tretyn.

 

###

Badanie powstało na zlecenie Everli.pl i zostało zrealizowane przez agencję badawczą SW Research na grupie 1005 ankietowanych w terminie 27-30 kwietnia 2021 r.

 

###

O Everli

 

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułĆwiczą przed monitorami
Następny artykułEurostat: inflacja w Polsce powyżej 5 proc. Wyższa tylko na Węgrzech