Uczniowie VIII klas szkół podstawowych, którzy w maju przystąpili do obowiązkowego egzaminu ósmoklasisty, za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 66 proc. punktów możliwych do otrzymania, a z matematyki – 53 proc. – podała w poniedziałek Centralna Komisja Egzaminacyjna. Jak poszło uczniom z powiatu sokólskiego?
REKLAMA
Uczniowie klas VIII szkół podstawowych na egzaminie ósmoklasisty musieli przystąpić do trzech pisemnych egzaminów: z języka polskiego, matematyki i języka obcego. Podobnie jak w latach ubiegłych, najczęściej wybieranym językiem obcym był angielski (wybrało go 97,9 proc.), na drugim miejscu niemiecki.
Średni wynik uzyskany przez ósmoklasistów z egzaminu z angielskiego to 66 proc. punktów, z niemieckiego – 53 proc., z rosyjskiego – 68 proc., z francuskiego – 82 proc., z hiszpańskiego – 69 proc. i z włoskiego – 69 proc.
Jak zaznaczono we wstępnej informacji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej o wynikach osiągniętych na egzaminie ósmoklasisty, opublikowanej w poniedziałek przez CKE, są to wyniki uczniów będących obywatelami Polski, którzy rozwiązywali zadania w arkuszach standardowych. Nie uwzględniono w nich wyników ósmoklasistów, którzy zdawali egzamin w terminie dodatkowym w czerwcu.
Egzamin ósmoklasisty w terminie głównym przeprowadzono 23-25 maja. Przystąpiło do niego ok. 510,4 tys. uczniów VIII klasy szkoły podstawowej, w tym ok. 13,8 tys. uczniów z Ukrainy.
– Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność odczytywania tekstów ikonicznych oraz znajomość lektury obowiązkowej pt. Balladyna – podaje CKE.
W informacji podano, że z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością obliczania wartości pierwiastków kwadratowych z liczb, które są kwadratami liczb wymiernych oraz wykonywania prostych rachunków pamięciowych.
Z kolei na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajdowanie określonych informacji w oparciu o tekst słuchany, natomiast w przypadku języka niemieckiego uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Jak czytamy w informacji CKE, na egzaminie z języka polskiego trudność sprawiło uczniom m.in. zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające umiejętności: poprawnego stopniowania przysłówków i zapisu partykuły „nie” z przysłówkami w stopniu najwyższym.
– Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi, przekształcenia równania z jedną niewiadomą, aby obliczyć wysokość trójkąta – wskazano.
REKLAMA
W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.
Egzamin ósmoklasisty był przeprowadzany na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Wymagania egzaminacyjne stanowią zawężony katalog wymagań określonych w podstawie programowej.
Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Dla tych uczniów, którzy z powodów zdrowotnych lub losowych nie mogli przystąpić do egzaminu w maju przeprowadzono w czerwcu sesję w terminie dodatkowym.
Wynik egzaminu wpływa na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadpodstawowej. Połowa wszystkich punktów do zdobycia – to właśnie punkty za egzamin. Druga połowa to punkty za oceny na świadectwie szkolnym i inne osiągnięcia ucznia.
Wyniki z poszczególnych gmin w powiecie sokólskim:
Język polski:
Dąbrowa Białostocka (obszar wiejski) – 66 – 49 procent
Dąbrowa Białostocka (miasto) – 70 – 64 procent
Janów (gmina wiejska) – 49 – 58 procent
Korycin (gmina wiejska) – 37 – 72 procent
Krynki (miasto) – 23 – 60 procent
Kuźnica (gmina wiejska) – 41 – 62 procent
Nowy Dwór (gmina wiejska) – 30 – 55 procent
Sidra (gmina wiejska) – 24 – 59 procent
Sokółka (obszar wiejski) – 47 – 62 procent
Sokółka (miasto) – 222 – 59 procent
Suchowola (obszar wiejski) – 12 – 63 procent
Suchowola (miasto) – 57 – 61 procent
Szudziałowo (gmina wiejska) – 23 – 64 procent
Matematyka:
Dąbrowa Białostocka (obszar wiejski) – 66 – 36 procent
Dąbrowa Białostocka (miasto) – 70 – 53 procent
Janów (gmina wiejska) – 49 – 41 procent
Korycin (gmina wiejska) – 37 – 59 procent
Krynki (miasto) – 23 – 47 procent
Kuźnica (gmina wiejska) – 40 – 58 procent
Nowy Dwór (gmina wiejska) – 30 – 43 procent
Sidra (gmina wiejska) – 24 – 55 procent
Sokółka (obszar wiejski)- 47 – 41 procent
Sokółka (miasto) – 222 – 47 procent
Suchowola (obszar wiejski) – 12 – 50 procent
Suchowola (miasto) – 57 – 51 procent
Szudziałowo (gmina wiejska) – 23 – 58 procent
Język angielski:
Dąbrowa Białostocka (obszar wiejski) – 62 – 35 procent
Dąbrowa Białostocka (miasto) – 52 – 64 procent
Janów (gmina wiejska) – 46 – 56 procent
Korycin (gmina wiejska) – 37 – 63 procent
Krynki (miasto) – 22 – 50 procent
Kuźnica (gmina wiejska) – 37 – 57 procent
Nowy Dwór (gmina wiejska) – 23 – 50 procent
Sidra (gmina wiejska) – 15 – 62 procent
Sokółka (obszar wiejski) – 41 – 56 procent
Sokółka (miasto) – 220 – 65 procent
Suchowola (obszar wiejski) – 12 – 46 procent
Suchowola (miasto)- 57 – 60 procent
Szudziałowo (gmina wiejska) – 21 – 63 procent
Język rosyjski:
Dąbrowa Białostocka (obszar wiejski) – 4
Dąbrowa Białostocka (miasto) – 18 – 53 procent
Janów (gmina wiejska) – 3
Krynki (miasto) – 1
Kuźnica (gmina wiejska) – 4
Nowy Dwór (gmina wiejska) – 6 – 54 procent
Sidra (gmina wiejska) – 9 – 29 procent
Sokółka (obszar wiejski)- 3
Sokółka (miasto)- 6 – 57 procent
Szudziałowo (gmina wiejska) – 2.
(PAP), Danuta Starzyńska-Rosiecka
(orj)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS