A A+ A++

Jason B Carr, entuzjasta rowerów elektrycznych i twórca treści z Arizony, odkrył niedawno ciekawy sposób na oszukanie testowych autonomicznych pojazdów Waymo, aby zatrzymywały się, kiedy tylko zechce. Co zaskakujące, jego metoda nie wymagała zaawansowanych technologii: po prostu nosił koszulkę z nadrukowanym znakiem stopu.

Firmy, które rozwijają autonomiczne pojazdy, często nazywają nietypowe scenariusze napotykane podczas jazdy “przypadkami brzegowymi”. Jak niedawno ujawniła firma Waymo, te nietypowe sytuacje nie zawsze występują naturalnie.  Carr niedawno opublikował film, który wyraźnie pokazuje, jak zatrzymuje autonomiczne pojazdy firmy Waymo, wyłaniając się zza zaparkowanych samochodów i eksponując koszulkę ze znakiem stopu.

Znak stopu na koszulce powodował zatrzymanie pojazdów Waymo w Arizonie.

Chociaż testowy pojazd autonomiczny zatrzymał się, niektórzy komentatorzy sugerowali, że pojazd mógł pomyśleć, iż Carr wkracza w ruch uliczny, co oznaczałoby, że to nie koszulka spowodowała zatrzymanie się robotaksówki. Aby zweryfikować to, Carr przeprowadził kolejny eksperyment, tym razem prezentując swoją koszulkę ze znakiem stopu z chodnika, i wydaje się, że to również zadziałało. Autonomiczny pojazd testowy Waymo zatrymał się, widząc koszulkę ze znakiem stopu na chodniku.

Aby rzetelnie wszystko sprawdzić, Carr postanowił założyć koszulkę w nocy, aby sprawdzić, czy pojazd testowy się zatrzyma. W warunkach słabego oświetlenia I-Pace okazał się mniej konsekwentny, zatrzymując się w niektórych scenariuszach, ale nie we wszystkich. Może to wynikać z faktu, że jego koszulka jest prawdopodobnie mniej odblaskowa niż prawdziwy znak stopu, co czyni ją mniej przekonującą podróbką.

Filmy mogą wydawać się nieco zawstydzające dla Waymo, ponieważ pojazd ma trudności z przejściem “testu”, który ludzki kierowca z łatwością byłby w stanie zdać, to w rzeczywistości jest to zaskakująco złożony eksperyment i nie wiemy, na co tak naprawdę reagowały sensory. Mimo wszystko ten test jest doskonałym przykładem tego, dlaczego przypadki brzegowe są tak trudne do uwzględnienia i tak trudne do przewidzenia w procesie projektowania.





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDo trzech razy sztuka i nadal nic. Pat na sesji
Następny artykułWójt gminy Ciechanów zaprzysiężony. Na czele rady stanął jego konkurent