Impreza odbędzie się w końcu października (25-29.10), stanowiąc dwunastą – przedostatnią – rundę sezonu 2023. Razem z listopadowym Rajdem Japonii zapewni asfaltowy finał tegorocznej kampanii.
Organizatorzy wciąż dopinają szczegóły – głównie proceduralne – więc publikacja oficjalnego harmonogramu opóźnia się. Odsłonięto jednak ramowy program i lokalizacje poszczególnych odcinków specjalnych.
Rajd rozciągnięty będzie na pięć dni. Odcinek testowy odbędzie się już w środowe popołudnie w niemieckim Tittlingu, położonym na północ od bazy w Pasawie. Wieczorem rajdówki przetransportowane zostaną do czeskiej Pragi. Tam w czwartek zaplanowano ceremonię startu na słynnych Hradczanach. W stolicy kraju naszych południowych sąsiadów odbędzie się też superoes, jednak jego lokalizacja nie jest w tej chwili znana. Upadł plan rozegrania go w centrum wystawienniczo-targowym Holesovice.
W piątkowym programie widnieją odcinki znane z Rajdu Szumawa – odsłony czeskiego czempionatu. Trzy próby będą pokonywane dwukrotnie. Raz załogi zmierzą się na zapętlonej próbie Cinov, gdzie będą musiały pokonać kilka okrążeń. Do przejechania tego dnia będzie łącznie około 130 kilometrów i to bez przerwy na serwis. Przewidziano jedynie strefę zmiany opon.
Sobotnia część odbędzie się już bliżej bazy w Pasawie. Powtarzane będą trzy oesy: dwa w Austrii i jeden w Niemczech, choć jego trasa przebiegać będzie blisko styku terytoriów wszystkich trzech państw współorganizujących rajd.
Niedzielny finał to dwa przejeżdżane dwukrotnie odcinki. Austriacka próba Bohmerwald poprzedzi niemiecki Power Stage Passauer Land.
Na oficjalnej stronie internetowej Rajdu Europy Środkowej dostępne są już jednodniowe karnety. Te kosztują od 35 euro (niedziela) do 45 euro (piątek i sobota).
Rajd Europy Środkowej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS