Dziesiąte w tym roku wydanie tygodnika, założonego przez Jerzego Urbana, rozpętało burzę. Poszło o okładkę, na której lalka dziecka wisi ukrzyżowana na pastorale Jana Pawła II. To był redakcyjny komentarz do ustaleń zawartych w reportażu “Franciszkańska 3”, z których wynika, że papież, jeszcze jako metropolita krakowski, wiedział o pedofilii w podległych sobie parafiach i pozostał bierny. W gazecie znalazły się też artykuły pod wymownymi tytułami: “Żegnaj Papaju” i “JPII po wodzie pływa”.
Szef Orlenu natychmiast zareagował z oburzeniem.
“Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania tygodnika ‘NIE’, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II” – napisał w komunikacie Daniel Obajtek.
W ślady spółki energetyczno-prasowej poszła też Poczta Polska. Najpierw zakazała sprzedaży w swoich placówkach kontrowersyjnego numeru, a potem w ogóle wypowiedziała umowę spółce Urma, która wydaje tytuł.
Jak się okazuje, sankcje podjęte przez Orlen i Pocztę nie tylko nie obniżyły sprzedaży tygodnika, ale przyczyniły się do jej zwiększenia o 15 proc.
– Ukazujemy się w piątki. Numer z 10 marca był wycofywany od poniedziałku 13 marca. Jak widać, czytelnicy zdążyli go kupić, zanim funkcjonariusze państwowych firm przyjechali, aby ściągnąć go z półek. […] Spółce Ruch oraz prezesowi Orlenu Danielowi Obajtkowi dziękujemy za reklamę. Przypuszczalnie mamy do czynienia z trendem wzrostowym. Niezgodna z prawem cenzura wywołała skutek odwrotny od zamierzonego – powiedziała w rozmowie z “Presserwisem” Marta Miecińska, prezeska Urmy.
Gazeta nie zamierza łagodzić tonu. 17 marca na okładce “NIE” znowu pojawił się papież, a dokładnie jego wizerunek na murze, z którego znikają kolejne cegły. Ten numer może być już dostępny na orlenowskich stacjach i zależnych od spółki punktach Ruchu.
W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” omawiamy 95. galę wręczenia Oscarów. Czy werdykt jest słuszny? Kto był największym przegranym? Jakie kreacje gwiazd nas zachwyciły? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS