A A+ A++

​PKN ORLEN angażuje się w usługi kurierskie. Chce zbudować nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „ORLEN w ruchu”, które będą dostępne poza stacjami paliw. Koncern chce postawić własne automaty paczkowe.

Zgodnie ze strategią do 2030 roku, ORLEN rozwija swoją ofertę pozapaliwową. Jeszcze w tym półroczu mają zostać uruchomione pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami ORLEN, natomiast we wrześniu tego roku zostanie udostępniona usługa „ORLEN Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO).

Jak przekazał Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN, segment detaliczny jest już silnym filarem działalności PKN ORLEN, z którego Koncern uzyskuje rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego.

– Zgodnie ze strategią ORLEN2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów – wyjaśnił Daniel Obajtek.

Tłumaczył, że w rozwoju segmentu detalicznego Koncern chce efektywnie wykorzystać potencjał spółki RUCH.

– Nowoczesne formaty sklepowo-gastronomiczne, które budujemy pod marką „ORLEN w ruchu”, to nowa jakość na rynku. Powstanie sieć ok. 900 takich obiektów. Mocno zainwestujemy również w segment usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych. Stawiane one będą w atrakcyjnych lokalizacjach. Z pierwszych maszyn paczkowych będzie można korzystać już we wrześniu – zapowiedział Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej mają obejmować trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe:

  • w formacie A udostępnione zostaną ok. 20-metrowe obiekty,
  • w formacie B udostępnione zostaną ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych
  • powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana – zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.

Jak wyjaśniała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej, klienci oczekują nowoczesnych i przyjaznych usług, z których mogą korzystać o dowolnej porze i w ulubionym miejscu.

– Dlatego na bazie spółki RUCH będziemy rozwijać nie tylko nowe formaty sprzedaży detalicznej, ale także segment usług kurierskich. Jeszcze w tym roku uruchomimy 500 automatów paczkowych. W ten sposób pozyskamy nowych klientów i staniemy się aktywnym uczestnikiem szybko rosnącego rynku eCommerce, jednego z kluczowych dla polskiej gospodarki – tłumaczy Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

Automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw ORLEN, przy wybranych lokalizacjach RUCH-u oraz w innych atrakcyjnych miejscach, dostępnych 24/7. Jak zapewnia Koncern, klienci będą mogli korzystać z automatów paczkowych w łatwy i intuicyjny, a zarazem bezpieczny sposób – w tym celu PKN ORLEN udostępni aplikację mobilną.

– Dzięki zaangażowaniu PKN ORLEN otwieramy nowy rozdział w historii firmy. W ramach Grupy ORLEN przystępujemy do projektów, które umożliwią nam pozyskiwanie nowych klientów, zapewnią stabilność finansową i możliwość dalszego rozwoju. Wzmocnimy naszą pozycję w segmencie usług kurierskich gwarantując klientom e-sklepów wygodną, szybką i optymalną kosztowo usługę kurierską – mówił Piotr Regulski, Prezes Zarządu spółki RUCH.

Docelowo ma powstać ponad 10 tys. punktów, w których klienci będą mieli możliwość odbioru i nadań przesyłek. Do końca tego roku będzie można korzystać w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci, a w kolejnych latach PKN ORLEN planuje jej dalszą rozbudowę.

Jednocześnie rozwijane będą kioski RUCH-u, których obecnie jest ok. 1200. Do końca roku zostanie uruchomione kolejnych 100. Natomiast już teraz spółka RUCH wprowadza do nich nowy, ciekawy asortyment, m.in. zdrowe przekąski, kanapki i inne produkty spożywcze polskich producentów, które uzupełnią dotychczasową ofertę.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPorażka Norwida w Siedlcach
Następny artykułFIFA króluje w Polsce i Europie. Rośnie znaczenie sprzedaży cyfrowej