A A+ A++

Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (FPFF) w Gdyni co roku przyciąga uwagę całej branży filmowej w Polsce i nie tylko.

Poza tym, że Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (FPFF) w Gdyni to najbardziej prestiżowe wydarzenie filmowe, okazja do spotkań z publicznością i promocja rodzimej kinematografii, festiwal jest też miejscem, gdzie branża – w ramach części Gdynia Industry – ma okazję dyskutować o aktualnej sytuacji na rynku, trendach i wyzwaniach. W tegorocznej edycji jednym z głównych tematów była zrównoważona produkcja filmowa. Studio produkcyjne i postprodukcyjne ORKA, jako partner Gdynia Industry, miało okazję podzielić się swoim doświadczeniem i najlepszymi praktykami stosowanymi w green filmingu podczas paneli dyskusyjnych, konsultacji oraz spotkań networkingowych. Oprócz części poświęconej zrównoważonej produkcji filmowej, ORKA opowiadała o najbardziej gorącym, a jednocześnie nieco kontrowersyjnym trendzie w branży, jakim jest korzystanie ze wsparcia sztucznej inteligencji. 

Warszawskie studio jest znane z wdrażania najnowocześniejszych technologii dostępnych na świecie, a także owocnej współpracy z AI. Projektem testowym dla sztucznej inteligencji na pokładzie ORKI były działania na własnym organizmie. Studio w lipcu tego roku przeprowadziło proces rebrandingu i stworzyło nową identyfikację wizualną, w tym awatary-zwierzęta dla każdego z pracowników. Rebranding był naturalną konsekwencją nowej strategii rozwoju marki: otwarcia unikalnej, referencyjnej sali kinowej i powołania do życia działu produkcji fabularnej. Punktem startowym była holistyczna zmiana komunikacji marki opracowana wspólnie ze strategiem Teodorem Koschem. Ludzie w ORCE, zafascynowani potencjałem sztucznej inteligencji, zdecydowali się na eksperyment i powierzyli jej część działań kreacyjnych. Wyniki pracy ze studiem brandingowym We3 zostały zaprezentowane także podczas festiwalu. Magdalena Zimecka, CEO ORKI, podczas sekcji networkingowej zachęcała młodych twórców do korzystania z najnowszych technologicznych rozwiązań, bo tylko takie pozwalają na tworzenie filmów na światowym poziomie. 

Głównym motywem przewodnim uczestnictwa Studia w Gdynia Industry była promocja zrównoważonego podejścia do tworzenia filmów. Dbałość o środowisko to jedna z wartości, która przyświeca marce od samego początku. Magdalena Zimecka wraz z producentkami Kasią Kozłowską, Martą Krzeptowską i Alicją Gancarz oraz swoimi awatrami – orkowymi zwierzętami – dyskutowały o przyszłości branży w temacie green filmingu. 

W ORCE częścią zrównoważonej produkcji filmowej jest unikatowa w skali kraju, sala referencji. To standard postprodukcji wyprzedzający współczesne trendy w branży i umożliwiający przygotowanie najwyższej jakości materiałów gotowych do prezentacji na międzynarodowych festiwalach filmowych takich jak Cannes czy Wenecja. Panel Gdynia Industry „Zielony film od podstaw”, prowadzony przez Alicję Gancarz razem z Tomaszem Morawskim i Marią Waldowską obejmował rozmowę o aspektach prawnych (w tym prawodawstwie unijnym i polskim dot. osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku), celach zrównoważonej produkcji filmowej i sposobach ich osiągnięcia. Alicja poświęciła dużo uwagi tzw. planet placementowi, który już stał się standardem w europejskiej branży audiowizualnej. Producentka szczegółowo omówiła kolejne etapy zielonego filmu i pokazała, jak przygotować plan zrównoważonego rozwoju dla produkcji filmowej. 

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie śladu węglowego podczas produkcji jest virtual set, czyli wirtualna produkcja scen w studio zamiast lokacji. Na polskim rynku ekspertem i pionierem w tego rodzaju działaniach jest VuFinder Studios – studio związane z ORKĄ. VuFinder Studios wykorzystując najnowsze technologie z obszaru renderowania w czasie rzeczywistym (real-time rendering), ekrany LED i silnik gry komputerowej Unreal Engine, jest w stanie stworzyć wirtualną scenografię i przenieść aktorów w dowolne, realne miejsce na świecie lub do całkowicie wymyślonej lokalizacji. Virtual set to właściwie same korzyści: ogromna oszczędność czasu i środków przeznaczonych na produkcję, pełne uniezależnienie od pogody, a także niemal nieograniczone możliwości związane z wyborem lokacji. Miejsca takie jak Luwr czy Biblioteka Publiczna w Nowym Jorku, kasyno czy zoo mogą być odtworzone z pełną wiernością i dbałością o najmniejszy detal. 

Oprócz roli eksperta i dzielenia się wiedzą i doświadczeniem ORKA występowała także na Festiwalu w roli koproducenta dwóch filmów prezentowanych na festiwalu – „Horror story” i „Piękna Łąka Kwietna”. Obie produkcje spotkały się z entuzjazmem publiczności i jury, zdobywając uznanie i nagrody.

Podczas tegorocznej edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, ORKA jako ekspert i partner Gdynia Industry miała okazję opowiedzieć o zrównoważonej produkcji filmowej oraz innowacyjnych technologiach i rozwiązaniach, które stosuje na co dzień. Studio podzieliło się doświadczeniem swoim i siostrzanego VuFinder Studios oraz opowiedziało o udanym eksperymencie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zrównoważone podejście do produkcji i postprodukcji filmowej jest kluczowym elementem przyszłości branży na całym świecie, a ORKA – jako prekursor tych działań na rynku polskim – przekonuje o konieczności jak najszybszego tranzycji przemysłu filmowego na zieloną stronę. Zmiana podejścia gwarantuje nie tylko atrakcyjność w oczach zagranicznych klientów czy partnerów, ale przede wszystkim przyczynia się do realnej poprawy kondycji naszej planety. 

Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z MADOGZ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiotr Najsztub żąda zadośćuczynienia od TVP i propagandysty Michała Adamczyka
Następny artykułUniwersytet Trzeciego Wieku