Materiał partnera: Firma OPPO
Branża smartfonów wciąż odczuwa skutki globalnego kryzysu. Jak OPPO radzi sobie w tym czasie?
Globalnie dla nas i dla pozostałych graczy z branży poprzedni rok był wymagający. Jednak ostatecznie nasza marka utrzymała czwartą pozycję wśród największych producentów smartfonów w Europie i na świecie. W tym roku, mimo zastoju w branży, globalnie planujemy wspiąć się na wyższe pozycje, co już zwiastują rynkowe analizy i podsumowania. Według Canalys w pierwszym kwartale tego roku byliśmy jedynym producentem urządzeń z systemem Android, który zanotował globalny wzrost dostaw. By jeszcze bardziej poprawić wyniki, dokonaliśmy zmian w naszych regionalnych strukturach, aby lepiej odpowiadać na lokalne potrzeby rynków. W ramach swojej wewnętrznej struktury wydzieliliśmy region europejski.
Co to oznacza dla Polski?
Ustanowienie tej centrali oznacza, że portfolio naszych produktów w regionie powinno być jednolite, a lokalne premiery bardziej zsynchronizowane. Same produkty powinny też trafiać do Europy zdecydowanie szybciej od momentu chińskiej premiery.
W jaki sposób macie zamiar zachęcić klientów z Polski do zakupu smartfonów OPPO?
Stawiamy na działania budujące świadomość marki w Polsce, dlatego każdej naszej premierze towarzyszą zakrojone na szeroką skalę kampanie promocyjne i komunikacyjne. Partnerstwo z Ligą Mistrzów UEFA zapewniło Serii Reno duży wzrost popularności – wskaźnik brand awareness serii OPPO Reno wzrósł do 45 proc., a brand consideration do ponad 15 proc. Przełożyło się to też znacząco na rozpoznawalność całej marki. W efekcie pod koniec 2022 roku wynosiła ona ponad 70 proc. Nasze produkty dostępne są w ofercie zarówno u wszystkich głównych operatorów komórkowych, jak i w najpopularniejszych sieciach z elektroniką. OPPO współpracuje w Polsce z czterema autoryzowanymi serwisami, dzięki czemu klienci z całego kraju mają dostęp do usług posprzedażowych. Nasi użytkownicy mogą liczyć na wsparcie poprzez bezpośredni kontakt z każdym z serwisów. Zamierzamy też w ramach zaplanowanych kampanii marketingowych i komunikacyjnych mocno akcentować partnerstwa OPPO z europejskimi wydarzeniami, jak chociażby niedawno zakończonymi turniejami tenisowymi Roland Garros i Wimbledon, a przede wszystkim rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA, z którymi będziemy współpracować również w sezonie 2023/2024.
Czy może pan zdradzić, czego mogą oczekiwać klienci w tym roku?
Mamy już zaplanowane premiery do końca roku. Rok 2023 rozpoczęliśmy bardzo dobrze, wprowadzając na polski rynek produkt z półki premium – pierwszy składany pionowo smartfon od OPPO – Find N2 Flip. Nasze urządzenie mocno zaznaczyło swoją obecność na rynku, stając się benchmarkiem dla tej kategorii smartfonów. Find N2 Flip jest pierwszym smartfonem OPPO z czteroletnim wsparciem dla ColorOS oraz pięcioletnim wsparciem dla aktualizacji bezpieczeństwa. Dzięki temu należy do grona telefonów z najdłuższym wsparciem dla systemu Android. Z kolei ciesząca się ogromną popularnością seria smartfonów OPPO Reno doczeka się już 19 lipca kolejnej odsłony. Zadebiutują smartfony OPPO Reno10 5G i OPPO Reno10 Pro 5G, które będą wyróżniać się nie tylko świetną specyfikacją techniczną i designem, ale również wyjątkowymi na rynku technologii mobilnych możliwościami fotograficznymi, szczególnie w obszarze fotografii portretowej. Klienci będą mogli również liczyć na atrakcyjną ofertę na start sprzedaży. W związku z tą premierą planujemy bardzo dużą kampanię, która potrwa do końca roku. Portfolio budżetowej serii A zostanie również rozszerzone. Niedawno pokazaliśmy model OPPO A98 5G, a wkrótce zadebiutuje OPPO A78 4G. Zakładamy, że oba modele będą cieszyć się dużą popularnością ze względu na doskonały stosunek jakości do ceny. Również w segmencie IoT (internet of things – internet rzeczy) przygotowujemy kolejne premiery. W tym roku mocno stawiamy też na słuchawki. Mało kto dziś pamięta, ale OPPO zaczynało jako marka premium w segmencie technologii audio. Mamy tu ogromne doświadczenie i w efekcie oferujemy wysokiej klasy, bezprzewodowe słuchawki TWS z Serii OPPO Enco. W tym roku ukazały się już na rynku modele OPPO Enco Air3, OPPO Enco Air3 Pro, a we wrześniu dołączy do nich model OPPO Enco Air 3 Lite, który uzupełni naszą ofertę IoT o kolejny segment cenowy. Już 19 lipca, jednocześnie z serią z serią OPPO Reno10 5G, premierę będzie mieć nasz kolejny tablet – OPPO Pad2. Te nadchodzące premiery znacząco poszerzą ekosystem urządzeń OPPO, oferując klientom korzystanie z pełnego spektrum uzupełniających się wzajemnie produktów.
Skoro jesteśmy przy IoT, jak sobie radzicie w tym obszarze?
Rok 2022 możemy uznać za przełomowy w obszarze rozwoju urządzeń ubieralnych. Zanotowaliśmy rekordową dla nas sprzedaż IoT, która po stronie operatorów i retailu przekroczyła blisko 100 tys. produktów. Stale się rozwijamy. Niedawno na polskim rynku zadebiutował tablet OPPO Pad Air. Został on ciepło przyjęty przez rynek, ze względu na dobrą specyfikację techniczną i atrakcyjną w tym segmencie cenę. Z kolei słuchawki OPPO z serii Enco cieszą się coraz większym powodzeniem wśród klientów w wielu kanałach sprzedaży i zdobywają coraz większy udział w całym segmencie. Klienci zauważyli, że OPPO jest synonimem jakości, co napędza sprzedaż.
Jak w takim razie sprzedają się smartfony OPPO?
Urządzenia OPPO w Polsce znajdują się obecnie w ofercie wszystkich głównych operatorów i renomowanych sprzedawców detalicznych. Nasza sztandarowa seria smartfonów z serii Reno zyskała uznanie rynku – zarówno ze strony klientów, jak i partnerów biznesowych. Stanowi obecnie ponad 30 proc. naszej sprzedaży. Chcemy jednak dywersyfikować kanały sprzedaży i budować swoją pozycję w e-commerce. Dlatego rozpoczęliśmy współpracę z Biedronka Home, który oferuje wysokiej jakości produkty, od akcesoriów do domu po elektronikę, w atrakcyjnych cenach. Współpraca z Biedronka Home pozwoli nam dotrzeć do nowego, szerokiego grona konsumentów, którzy poszukują nowych technologii w atrakcyjnym stosunku jakości do ceny.
Jakiś czas temu pojawiały się informacje, że OPPO zamierza wyjść z Europy. Może pan to wyjaśnić?
To zdecydowanie zbyt daleko idące spekulacje. Faktem jest jedynie to, że z powodu sporu z firmą Nokia musieliśmy tymczasowo zawiesić działalność w Niemczech. Bardzo żałujemy, że nie udało się porozumieć w sprawie patentów, ale wciąż pozostajemy otw … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS