A A+ A++

Jak informuje opolski Urząd Marszałkowski, podpisanie umowy poprzedziły kilkumiesięczne negocjacje. W ich trakcie  strony ustaliły, że przez najbliższe 10 lat spółka zagwarantuje mieszkańcom naszego regionu, jak również województw sąsiednich, ciągłość połączeń międzywojewódzkich, bez zbędnych przesiadek. Zapewni również utrzymanie obecnej oferty połączeń kolejowych.

Trzecia wieloletnia umowa z Polregio

Jak informuje marszałek województwa Andrzej Buła, wartość tego 10-letniego kontraktu wynosi około 696 mln zł.

– To ogromne wyzwanie finansowe dla samorządu województwa, bo umowa zakłada, że rocznie pociągi regionalne będą obsługiwały połączenia o łącznej długości około 3,25 mln km, czyli tak jak w tym roku – mówi marszałek.

Członek zarządu województwa Szymon Ogłaza dodaje zaś, że umowa na lata 2020–2030 jest już trzecią wieloletnią umową z Polregio.

– Zdecydowaliśmy się na powierzenie spółce Polregio zadania realizacji kolejowych przewozów pasażerskich aż na 10 lat nie tylko ze względu na dotychczasową dobrą współpracę, ale przede wszystkim dlatego, że naszym celem jest zapewnianie mieszkańcom stabilnej oferty przewozowej – podkreśla Szymon Ogłaza.

Zachęcić mieszkańców do podróżowania pociągami

– Budowanie atrakcyjnej oferty dla pasażerów kolei regionalnej ma swoje podłoże w stabilnej i przewidywalnej współpracy przewoźnika z władzami lokalnymi. Cieszę się, że ma to miejsce także w województwie opolskim, czego efektem jest podpisana dzisiaj 10-letnia umowa na przewozy kolejowe. Wspólnie z samorządem zapewniamy na najbliższe lata bezpieczny, szybki i komfortowy transport dla pasażerów. Równolegle z podpisywaniem kolejnych umów z samorządami przygotowujemy plan inwestycyjny zakładający wymianę lub modernizację znacznej części taboru i inwestycje w zaplecza techniczne – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

Marszałek Andrzej Buła podkreśla, że samorząd województwa opolskiego inwestuje w kolej od wielu lat, co pozwoliło m.in. na przywrócenie połączeń na liniach spalinowych pomiędzy Kluczborkiem a Opolem, Nysą a Brzegiem czy Nysą i Kłodzkiem.

– Oczywiście w dalszym ciągu czynimy starania o kolejne pieniądze na zakupy nowoczesnego taboru do obsługi naszych mieszkańców. Będziemy także zabiegać w nowej perspektywie o środki na poprawę stanu linii kolejowych, co w połączeniu z nowym taborem zapewni odpowiedni poziom usług, jak też przekona większą liczbę osób do rezygnacji z własnego środka transportu na rzecz transportu zbiorowego – dodaje marszałek Andrzej Buła.

Dostosowanie taboru i infrastruktury dworcowej poprawi również dostępność dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową korzystających z kolejowego transportu zbiorowego.

– To w transporcie zbiorowym upatrujemy możliwości rozwoju województwa oraz chcemy zachęcić mieszkańców do korzystania z pociągów jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu – mówi Szymon Ogłaza.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHuracány w deszczu
Następny artykułZamek Królewski w Sandomierzu w wybranych instytucjach kultury działających na Słowacji