Z opolskich ulic znikają szpecące instalacje z wielkoformatową reklamą. W środę (20.07) kończy się trzyletni okres tolerancji dla właścicieli takich nośników. – Wysłaliśmy do nich łącznie około ośmiuset zawiadomień – informuje ratusz.
Już 20 lipca 2022 r. kończy się 36-miesięczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały reklamowej Miasta Opola. Od tego dnia wszystkie reklamy będą musiały spełniać przyjęte przez radnych wytyczne.
Walka z chaosem reklamowym w Opolu
– Dążymy do tego, żeby uporządkować przestrzeń, zrezygnować z chaosu. Pragnę przypomnieć, że to dotyczy reklam, nie dotyczy szyldów, czyli takiej informacji o prowadzonej przez przedsiębiorców działalności. Tylko tych miejsc, gdzie umieszczane są reklamy dużych korporacji, i to jest to, co odwraca naszą uwagę, niszczy architekturę. Od wielu lat było bardzo wiele postulatów, te uchwały były szeroko konsultowane. Takie jest oczekiwanie społeczne, żeby w końcu zobaczyć to miasto tak, jak ono wygląda i jakie jest piękne – mówi Maciej Wujec, wiceprezydent Opola.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS