A A+ A++

Spółka P4 kupiła za 13,4 mln euro (około 60 mln zł) 100 proc. udziałów w Virgin Mobile Polska w sierpniu 2020 r., a w grudniu 2019 r. nieuprawniona osoba uzyskała dostęp do bazy danych ówczesnego operatora tej sieci i pobrała znaczną liczbę danych klientów. Incydent  dotyczył klientów usług na kartę i był ściśle powiązany z systemami do rejestracji tych kart.

Czytaj więcej

UODO nałożył 1,9 mln kary dla Virgin Mobile Polska

Rok później Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) poinformował o nałożeniu  na Virgin Mobile administracyjnej kary pieniężnej w wysokości 1 968 524,00 zł. Decyzja ta została zaskarżona przez spółkę P4, w październiku 2021 r. uchylił ją Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, choć stwierdził, iż nie wszystkie zarzuty skargi mogły być uznane za zasadne.

PUODO musiał ponownie zbadać sprawę, co zakończyło się ponownym nałożeniem kary, tyle że nieco niższej – prawie 1,6 mln zł.  PUODO uznał, że operator Virgin Mobile
naruszył zasadę … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłodziejska noc
Następny artykułPotężny niemiecki samolot na Air Show 2023