Spółka P4 kupiła za 13,4 mln euro (około 60 mln zł) 100 proc. udziałów w Virgin Mobile Polska w sierpniu 2020 r., a w grudniu 2019 r. nieuprawniona osoba uzyskała dostęp do bazy danych ówczesnego operatora tej sieci i pobrała znaczną liczbę danych klientów. Incydent dotyczył klientów usług na kartę i był ściśle powiązany z systemami do rejestracji tych kart.
Czytaj więcej
UODO nałożył 1,9 mln kary dla Virgin Mobile Polska
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nałożył na Virgin Mobile Polska karę w wysokości 1,9 mln zł za brak wdrożonych odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
Rok później Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) poinformował o nałożeniu na Virgin Mobile administracyjnej kary pieniężnej w wysokości 1 968 524,00 zł. Decyzja ta została zaskarżona przez spółkę P4, w październiku 2021 r. uchylił ją Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, choć stwierdził, iż nie wszystkie zarzuty skargi mogły być uznane za zasadne.
PUODO musiał ponownie zbadać sprawę, co zakończyło się ponownym nałożeniem kary, tyle że nieco niższej – prawie 1,6 mln zł. PUODO uznał, że operator Virgin Mobile
naruszył zasadę … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS