19.05.2021r. 15:40
Opel właśnie zapowiedział nową wersję swojego dostawczego modelu. Elektryczne Vivaro-e będzie dostępne w wersji wodorowej, ale z baterią. To dość niespotykane rozwiązanie – taka hybryda typu plug-in, ale na wodór.
Koncern Stellantis zaproponował auto w odmianie “hybrydowej”, która połączy ze sobą technologię wodorową z niewielką baterią. Opel Vivaro-e FCEV posiada zbiornik na wodór, który pozwoli przejechać około 400 kilometrów. Ogniwo paliwowe generuje 45 kW czyli moc około 72 KM. Dodatkowo pod fotelami umieszczono litowo-jonowy akumulator o pojemności 10,5 kWh (podobne baterie znajdziemy np. w hybrydach typu plug-in). Prąd zgromadzony w akumulatorze dostarcza dodatkową moc np. podczas przyspieszania czy jazdy z większym obciążeniem. Zastępuje również rozrusznik i posiada funkcję rekuperacji (odzysku) energii. Na samej baterii (bez wodoru) elektryczne Vivaro przejedzie około 50 kilometrów.
Łączny zasięg na poziomie 450 kilometrów wydaje się bardzo rozsądny jak na średniej wielkości auto dostawcze. Opel Vivaro-e występuje w dwóch długościach nadwozia – Standard (4,95 m) i Long (5,3 m). W największej wersji ładowność wynosi 1800 kilogramów co sprawia, że mówimy o aucie użytkowym o całkiem przyzwoitych parametrach przewozowych.
Źródło: moto.pl
ELEKTROMOBILNOŚĆ – branża w której dzieje się teraz najwięcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS