Corsa D LPG: w jakich silnikach?
Opel przygotował świetną informacje dla wszystkich właścicieli Cors generacji D. Otóż silniki benzynowe korzystają wyłącznie z pośredniego wtrysku paliwa typu MPi. A to oznacza mniej więcej tyle, że idealnie nadają się do zasilania gazem, a koszt montażu układu LPG można obniżyć już do jakiś 3 tysięcy złotych. Kiedy tańsze paliwo jest szczególnie opłacalne? Gdy kierowca wybierze np. Corsę D 1.4 lub Corsę D 1.6 Turbo. Te dwie wersje silnikowe podczas dynamicznej, miejskiej eksploatacji potrafią wykroczyć ze spalaniem powyżej wyniku na poziomie 10 litrów… Oszczędności będą zatem mocno wyczuwalne.
Corsa D LPG: spalanie wzrośnie o…
Nie jest żadną tajemnicą, że po przejściu na zasilanie gazem, zapotrzebowanie silnika na paliwo rośnie. Na ogół skok zawiera się w przedziale od 0,5 do 1,5 litra. Czy to zła informacja? W zasadzie nie. Szczególnie że pomimo wyższego spalania, kierowca nadal będzie mógł cieszyć się oszczędnościami. A najlepszy przykład stanowią kalkulacje, które przygotowaliśmy poniżej.
Silnik | Koszt 100 km w mieście na benzynie | Koszt 100 km w mieście na LPG | Różnica |
Corsa D 1.4 LPG | 39,69 zł | 20,90 zł | -47,3 proc. |
Corsa D 1.6 Turbo LPG | 48,51 zł | 25,08 zł | -48,3 proc. |
Opel Corsa D z fabrycznym LPG. Czy warto?
Niemiecka marka wie o tym od lat, że jednym z afrodyzjaków dla kierowców jest oferowanie tzw. “fabrycznego LPG”. Czy w przypadku Corsy D warto jednak interesować się takim rozwiązaniem? Wybór może się okazać ryzykowny i to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zastosowanie fabrycznego LPG oznacza iż układ jest eksploatowany od minimum 6 lat. Po drugie nie każdy gazownik będzie znał jego konstrukcję, a tym samym może mieć problem z dobraniem części zamiennych czy usunięciem niektórych usterek.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS