Schyłek roku to idealna okazja dla e-sklepów, które chcą maksymalnie zintensyfikować sprzedaż oraz skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów i zatrzymaniu obecnych. Na co zwrócić więc uwagę? W tym momencie istotną rolę mogą odgrywać nie tylko ceny, ale również relacje z konsumentami, dlatego jest to doskonały czas na podkreślenie wizerunku i wartości marki. Z pewnością jedną z kluczowych kwestii będzie tu właściwy dobór opakowań. Ich funkcja od dawna nie jest wyłącznie czysto użytkowa, są też ważnym nośnikiem informacji. E-sklepy, zwłaszcza w ostatnim kwartale roku, powinny ze szczególną uwagą przyjrzeć się procesom przygotowywania zamówień do wysyłki, zwłaszcza w formie prezentu i zastanowić się, co zrobić, aby paczki były nie tylko bardziej atrakcyjne wizualnie, ale i ekologiczne.
Ekologiczne zakupy świąteczne w e-commerce
Czas zakupowego szaleństwa to idealny moment, aby zawalczyć o zdobycie klientów, którzy na co dzień nie kupują w sieci, poprzez przekonanie ich, że taka forma zakupów może być zarówno wygodna, jak i przyjazna środowisku. Z Raportu E-commerce 2022 przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska wynika, że niemal dla połowy badanych wpływ jaki na środowisko wywiera forma dostawy i zwrotu jest bardzo ważny (20 proc.) lub ważny (26 proc.), a najczęściej wskazywały na to kobiety.[1] Ponadto coraz więcej konsumentów dostrzega problem komercjalizacji Świąt oraz tego, że są one czasem bezrefleksyjnego konsumowania dóbr. Z zeszłorocznego badania ING Consumer Survey wynika, że aż 30 proc. respondentów zamierza skupić się na prezentach i produktach ekologicznych w okresie świątecznym.[2] Warto więc wprowadzać opakowania wielorazowe, biodegradowalne lub kompostowalne oraz przyjazne dla środowiska wypełniacze, aby spełnić oczekiwania klientów oraz budować pozytywny wizerunek marki.
– Niezwykle cieszy nas fakt, że zainteresowanie ekologicznymi alternatywami ozdobnych pudełek na podarunki z roku na rok rośnie. Właściciele biznesów zdają sobie sprawę, że kupujący w sieci są coraz bardziej nastawieni na ekologię i chcą kupować od marek, które są społecznie odpowiedzialne, także – a być może przede wszystkim – w okresie Świąt Bożego Narodzenia – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych.
Przyjazne dla środowiska pakowanie to nie tylko ekologiczne materiały
Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że ekologiczne pakowanie nie opiera się jedynie na używaniu produktów z papieru lub tektury, które rozkładają się szybciej niż plastik. Oczywiście zmniejszają one liczbę produkowanych odpadów, jednak wysyłka to proces, na który składa się wiele elementów. Ogromne znaczenie ma sam transport, bo to właśnie on powoduje emisję CO2. Aby ją redukować, należy odpowiednio dobierać format opakowania do wysyłki. Dzięki temu w trakcie jednego kursu doręczyciel jest w stanie przewozić więcej przesyłek, co ogranicza ślad węglowy.
– Dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest także wybór opakowań, które można ponownie użyć. Są one wyposażone w podwójny pasek samoprzylepny. W takcie pierwszej wysyłki używa się pierwszego, a w razie chęci zwrotu lub wykorzystania jeszcze raz, nie trzeba kupować kolejnego opakowania można użyć drugiego paska. Zmniejsza to ilość produkowanych odpadów i jest wygodne dla klientów, w przypadku potrzeby zwrotu zamówienia – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska.
Okres świąteczny jest jednym z najbardziej wymagających dla e-commerce, ale również jest to czas największych zysków. Właśnie w tym momencie szczególnie ważne jest skupienie się na satysfakcji klienta, bo dzięki temu e-sklep buduje relacje z konsumentami, które mogą przynosić zyski przez cały rok. Użycie ekologicznych opakowań dobrej jakości i troska o środowisko jest dobrym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunki firmy i jej relacji z klientami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS