– Jeszcze do niedawna Neonet, podobnie jak prawie wszystkie sieci sprzedaży, oferował klientom plastikowe reklamówki na zakupy. Postanowiliśmy poszukać kompleksowego rozwiązania problemu – mówi Anna Rozdolska, młodszy kierownik ds. trade marketingu oraz marketingu lokalnego w Neonet.
Firma zaczęła od sprawdzenia, co teraz polskie sieci detaliczne oferują konsumentom w sprawie opakowań.
– Okazało się, że w większości nadal są dostępne plastikowe reklamówki, choć pochodzące z recyklingu, oraz torby papierowe, które u nas nie sprawdziły się z powodu dużej wagi produktów. Po analizie rozwiązań stosowanych przez zagraniczne firmy zdecydowaliśmy się spróbować innowacyjnego rozwiązania, czyli toreb z surowca całkowicie kompostowalnego, które są w 100 proc. ekologicznym produktem. Wyliczyliśmy, że w skali roku to aż o 6,5 tony mniej plastiku wprowadzanego do środowiska – opowiada Anna Rozdolska.
Nowe torby w sklepach Neonet zostały wykonane z surowca z dodatkiem skrobi i są w pełni przyjazne dla środowiska. Po wyrzuceniu ich z innymi bioodpadami ulegają przetworzeniu dokładnie tak samo, jak zwykły ziemniak. Torbę można również wsadzić do przydomowego kompostownika.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS