W styczniu 2018 r. Ujawniono, że przestępcy ukradli dane kart kredytowych około 40 000 osób korzystających ze strony OnePlus. Ostatni incydent bezpieczeństwa, nie jest tak poważny jak naruszenie karty płatniczej – ale nadal może prowadzić do narażania klientów przez oszustów i przestępców internetowych. Producent telefonu komórkowego potwierdził, że osoby nieupoważnione uzyskały dostęp do nazw klientów, numerów kontaktowych, adresów e-mail i szczegółów wysyłki za pośrednictwem luki w zabezpieczeniach na swojej stronie internetowej. Informacje dotyczące płatności i hasła nie zostały naruszone.
OnePlus nie ujawnił, ilu klientów dotknęło naruszenie danych, ale powiedział, że wszyscy dotknięci użytkownicy otrzymali wiadomość e-mail z powiadomieniem o incydencie bezpieczeństwa. Natomiast, nawet jeśli twoje hasła i szczegóły płatności nie zostały ujawnione podczas ostatniego włamania – nie oznacza to, że użytkownicy nie mają się czym martwić.
Przestępcy internetowi mogą używać nazw użytkowników i danych kontaktowych w celu przeprowadzania ataków phishingowych, rozprzestrzeniania spamu, a nawet prób oszustwa przez telefon. W przeciwieństwie do haseł – dane, takie jak imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, nie mogą być łatwo zmienione. Klienci powinni skontaktować się z zespołem pomocy technicznej OnePlus w celu uzyskania pomocy, jeśli mają jakiekolwiek wątpliwości.
Według firmy od tego czasu załatał on wrażliwą witrynę i sprawdził pod kątem podobnych błędów bezpieczeństwa.
Źródło: Bitdefender
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS