A A+ A++

Czy opinia określająca indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka wydana przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, która nie zawiera terminu obowiązywania jest ważna tylko na rok szkolny czy na etap edukacyjny?

Odpowiedź:

Przepisy nie rozstrzygają kwestii dotyczących aktualności opinii wydanej przez poradnię. Z uwagi na to, że zalecane w opinii działania dotyczą oceny funkcjonowania ucznia na dzień wydania takiej opinii, decyzję w sprawie kontynuacji, modyfikacji lub zakończenia wsparcia udzielanego uczniowi powinni podjąć nauczyciele i specjaliści w ramach swoich kompetencji i zgodnie z przeprowadzoną oceną efektywności udzielanej uczniowi pomocy. W każdym czasie, na wniosek lub za zgodą rodziców, poradnia może wydać nową opinię. (§ 20 ust. 9 i 10 rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, § 2 rozporządzenia w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania)

Uzasadnienie:

Zgodnie z § 3 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania poradni, diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu. Efektem diagnozowania jest między innymi wydanie opinii.

Na podstawie § 4 przywołanego rozporządzenia, poradnia wydaje w sprawach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy oraz w przepisach wydanych na podstawie tych ustaw. Poradnia może wydawać opinie także w innych sprawach, niż określone w wymienionych przepisach, związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży.

Opinie wydawane przez poradnie nie mają określonego terminu ważności. Niektóre z nich np. w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się pozostają aktualne na wszystkich etapach edukacji. Natomiast niektóre np. w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego maja charakter opinii wyłącznie dla potrzeb tej sprawy.

Zapamiętaj!

Kwestia zasadniczą w kontekście pytania wydaje się aktualność określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka albo pełnoletniego ucznia oraz o … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSztab Kidawy-Błońskiej działa w Jarosławiu
Następny artykułPowtórny pogrzeb Marka Papały. Szczątki generała przeniesiono na Powązki