A A+ A++

Robert Kubica został wyznaczony jako pierwszy kierowca AO by TF do 4-godzinnego wyścigu Europejskiej Serii Le Mans w Hiszpanii. W sobotnich kwalifikacjach Louis Deletraz zajął 10 miejsce, więc zespół musiał odrabiać straty. Polski kierowca w zaledwie 15 minut awansował o 5 pozycji i dysponował znakomitym tempem.

Zdobywcy pole position, załoga United Autosports #22 oraz Cool Racing #37 błyskawicznie uciekli rywalom. Rywalizacja pod zieloną flagą nie trwała długo, ponieważ James Dayson miał problemy za kierownicą prototypu LMP3. Kanadyjczyk uwikłany był w kilka incydentów, aż przy niskiej prędkości obrócił się i konieczna była interwencja porządkowych. RLR MSport #5 zakończył tym samym wyścig na 6 okrążeniu.

Gdy na torze pojawiła się neutralizacja, Kubica jechał na piątym miejscu i walczył o lokatę z Inter Europolem Competition #43. Po wznowieniu zmagań Polak momentalnie spadł na  7 miejsce. Przyczyną była kolizja z jednym z rywali, w trakcie której uszkodzony został przód samochodu AO by TF. 

Kubica zjechał do boksu na nieplanowany pit stop, po którym wyjechał ze stratą minuty i 30 sekund do liderów. Po chwili doszło do kolejnego wypadku Vector Sport #10 i Cool Racing #47. Załoga numer 10 uderzyła rywali po wewnętrznej w siódmym zakręcie, w konsekwencji czego oba samochody utknęły w żwirze. Ryan Cullen został uznany winnym, a Vector Sport otrzymał 10 sekund kary.

 

Większość zespołów wykorzystała ten moment, aby zjechać do boksu na pit stop. Nie inaczej zrobił AO by TF, który jednak zjechał do alei serwisowej tuż przed jej zamknięciem. Drugi pit stop okazał się przez to jeszcze dłuższy, a Kubica po powrocie na tor tracił prawie dwa okrążenia.

Wypadek był najpoważniejszym incydentem i wywołał najdłuższą neutralizację. W późniejszej fazie wyścigu doszło do kontaktu załogi LMP3 WTM by Rinaldi Racing #12 i LMP2 United Autosports #23, która uderzyła w tył wolniejszych rywali, lecz sędziowie nie wstrzymali wyścigu.

Duqueine Team #30 obrócił się w trzecim sektorze, a Inter Europol Competition #88 wypadł z toru po zamieszaniu w pierwszym i drugim zakręcie. United Autosports #21 musiał wrócić do garażu, lecz po naprawieniu prototypu Oreca wrócili na tor. 

Godzinę przed końcem wyścigu Nelson Piquet Jr., były kierowca Formuły 1 po kontakcie z rywalem DKR Engineering #3 uderzył w bandę i utknął w pułapce żwirowej. Kilkanaście okrążeń później doszło do dramatu Żelaznych Dam. Zawodniczki zdominowały pierwsze trzy godziny i wydawało się, że jadą po zwycięstwo, jednak ich wyścig zakończył się po wyjeździe z alei serwisowej.

Na ostatnich kilometrach pojawiły się problemy w prototypie Nielsen Racing. Załoga #27 wycofała się do garażu, dzięki czemu AO by TF zyskał jedną pozycję. Kłopoty miał również WTM by Rinaldi Racing #12 oraz Ultimate #35. 12 minut przed linią mety na moment pojawiła się pełna neutralizacja w celu usunięcia zalegającego na środku toru elementu. Na przedostatnim okrążeniu kierowca Racing Spirit of Leman #31 obrócił się powodując żółte flagi.

COOL Racing zwyciężył z przewagą 16,161 sekund nad Algarve Pro Racing #25. Na najniższym stopniu podium stanął United Autosports #22. Pierwsze miejsce w klasie LMP2 Pro/Am zajęło AF Corse #83. W LMP3 zwyciężył Team Virage #8. Na pierwszym miejscu w kategorii LMGT3 uplasowała się załoga Formula Racing #50.

Pełne wyniki dostępne są tutaj.

więcej wkrótce…

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJutro planowana blokada mostów w Warszawie. Jak ominąć korki i nie spóźnić się do pracy?
Następny artykułPapież zachęca do dzielenia się swoim doświadczeniem wiary