A A+ A++

To już III edycja popularnego programu zajęć dla uczniów przedszkoli i szkół podstawowych, który inspiruje i zachęca do tworzenia szkolnych ogrodów. Dlaczego akcja cieszy się takim zainteresowaniem? Ponieważ uprawa roślin zachęca dzieci do dbania o zdrowy styl życia, a lekcje w „zielonej klasie” są pełne ciekawostek. Zgłoszenia do programu są przyjmowane do końca maja, a wyniki poznamy do 28 czerwca.

Fot. zzm.krakow.pl

Program „Ogród z klasą” Zarządu Zieleni Miejskiej cieszy się dużym zainteresowaniem, dlatego uruchomiono zapisy do jego III edycji. Do trzydziestu jeden placówek, które ukończyły dwie poprzednie edycje, dołączy już we wrześniu kolejne dziesięć!

Program jest skierowany do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych zlokalizowanych w Krakowie i ma na celu inspirowanie uczniów i nauczycieli do zakładania oraz rozwijania ogrodów szkolnych, czyli ogrodów z klasą.

By wziąć udział w programie, należy zgłosić chęć udziału za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

Do formularza należy załączyć poza danymi szkoły i osoby kontaktowej:

  • opis terenu potencjalnego ogrodu (plik w załączeniu);
  • zdjęcia terenu (do 5 zdjęć);
  • mapkę z zaznaczonym terenem (może to być mapa z google.maps).

Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja. Wyniki zostaną podane do 28 czerwca.

Uczestnicy III edycji otrzymają wsparcie merytoryczne i praktyczne ze strony ZZM-u w postaci:

  • pakietu startowego;
  • szkolenia dla koordynatorów;
  • materiałów pomocniczych do prowadzenia zajęć;
  • organizacji warsztatów;
  • zakup niezbędnych narzędzi do pracy w ogrodzie.

Ogród szkolny/przedszkolny daje wiele korzyści potwierdzonych naukowo:

  • dzieci aktywnie uczą się w ogrodzie – „zielonej klasie”, realizują program nauczania, namacalnie poznając procesy przyrodnicze i eksperymentując nie w ławce szkolnej, ale na zewnątrz – w realnym środowisku;
  • uprawa roślin zachęca dzieciaki do lepszego i zdrowszego stylu życia;
  • wspólna praca i rozwiązywanie problemów pomaga młodym ludziom lepiej komunikować się ze sobą i z otoczeniem. Rozwija odpowiedzialność, wzmacnia poczucie sprawczości i umiejętność rozwiązywania problemów i planowania;
  • przebywanie w ogrodzie polepsza koncentrację, wyostrza zmysł obserwacji. Ogród buduje zainteresowanie procesami przyrodniczymi i zaciekawienie naturą;
  • wspiera pozytywny stosunek do placówki edukacyjnej i nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z klasy / grupy. Dzieci chętniej uczęszczają do szkoły / przedszkola;
  • podnosi jakość oraz satysfakcję z pracy nauczycieli;
  • ogranicza występowanie u dzieci zespołu deficytu natury (NDD).

Ewentualne pytania proszę kierować na adres e-mail: [email protected].

ogród z klasą 2024


pokaż metkę


Osoba publikująca:

Patrycja Piekoszewska


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2024-04-03


Data aktualizacji:

2024-04-03

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzterolatka broniła się przed mordercą. Nowe ustalenia po zbrodni pod Poznaniem
Następny artykułKlub GSF: “Tyle co nic”, spotkanie z Grzegorzem Dębowskim