A A+ A++

Ogłoszono przetarg na dostawę fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla OSP w Pęchratce Polskiej. Termin składania ofert wyznaczono na dzień 14 marca 2023 roku.

W 2023 roku w województwie podlaskim jednostki OSP otrzymają 28 nowych wozów strażackich. Dwa pojazdy trafią też do powiatu zambrowskiego. Na liście liście zatwierdzonej przez wiceministra MSWiA Macieja Wąsika widnieją jednostki przewidziane do dofinansowania na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych w 2023 roku.

Na liście dofinansowanych pojazdów znalazły się OSP z Wiśniewa z Gminy Zambrów oraz OSP Pęchratka Polska z Gminy Szumowo.

Zapraszamy do zapoznania się ze specyfikacją zamawianego pojazdu.

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (OPZ)

I. Podwozie z kabiną:

1. Fabrycznie nowe, rok produkcji 2023

2. silnik o mocy nie mniejszej niż 210 kW

3. Silnik i podwozie z kabiną pochodzące od tego samego producenta

4. Pojazd musi spełniać minimalne wymagania dla klasy średniej M zgodnie z normą PN-EN 1846-1.

5. Pojazd musi spełniać minimalne wymagania dla kategorii 2 – uterenowionej zgodnie z normą PN-EN 1846-1.

6. Maksymalna masa rzeczywista (MMR) pojazdu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej, rozkład tej masy na osie oraz masa przypadająca na każdą z osi nie może przekroczyć maksymalnych wartości określonych przez producenta pojazdu lub podwozia bazowego. 

7. Zamontowane urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego:

– Na dachu kabiny zamontowana, opływowa, dopasowana do szerokości dachu, belka sygnalizacyjna wykonana w obudowie z poliwęglanu, posiadającą homologację CLASS 2 . Belka wbudowana w nakładkę-nadbudowę kompozytową dachu ,dopasowaną do szerokości dachu, zapewniającą opływowość kształtu i możliwość ograniczenia zahaczenia np. o gałęzie.
W belce zamontowane symetrycznie, lampy sygnalizacyjne koloru niebieskiego, wykonane w technologii LED z min. 10 modułami LED, po min 6 LED każdy. Pośrodku dachu kabiny zamontowana lampa z podświetlanym napisem „Straż”.

– 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie, wykonane w technologii LED, w obudowie z poliwęglanu, lub zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi wykonanymi z innych materiałów odpornych na uszkodzenia ,zamontowane w tylnej górnej części zabudowy, na tylnej ścianie wbudowane w obrys pojazdu, z możliwością wyłączenia z kabiny kierowcy w przypadku jazdy w kolumnie. Nie dopuszcza się lamp wystających poza obrys gabarytowy pojazdu.

– dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie, wykonane w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu,

– urządzenie dźwiękowe (min. 5 modulowanych tonów zmienianych poprzez manipulator oraz klakson pojazdu) wyposażone w funkcję megafonu. Wzmacniacz o mocy min. 200 W (lub 2x100W) wraz z głośnikiem o mocy min. 200 W (lub 2x100W). Miejsce zamocowania sterownika i mikrofonu w kabinie zapewniające łatwy dostęp dla kierowcy oraz dowódcy. Dodatkowo wymaga się, możliwości zmiany trybów pracy w ciągu dnia i w ciągu nocy dla sygnalizacji, dźwiękowej. Wymaga się załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem
(pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku), wyłączenie sygnałów dźwiękowych(pojedyncze krótkie naciśnięcie przycisku), wyłączenie sygnałów dźwiękowych, świetlnych (pojedyncze długie naciśnięcie przycisku)

– w zasięgu kierowcy, zamontowany niezależny włącznik, do bezpośredniego, szybkiego uruchomienia sygnałów pojazdu uprzywilejowanego, świetlnych i dźwiękowych, bez
konieczności wykonywania innych dodatkowych operacji.

– Na tylnej ścianie zabudowy umieszczona „fala świetlna” typu LED-podstawowe, załączenie fali z przedziału autopompy -minimum 3 funkcje. Wymagane dodatkowe załączenie fali także z kabiny , na min. 1 pozycję. 

– Niezależny sygnał pneumatyczny, włączany dwoma włącznikami dostępnymi z miejsca dowódcy i z miejsca kierowcy

– w zasięgu dowódcy/kierowcy -dodatkowy włącznik, umożliwiający przeprowadzenie retransmisji radiowej z telefonu na system rozgłoszeniowy samochodu, umożliwiający podawanie dodatkowych komunikatów na zewnątrz samochodu , poprzez Bluetooth, na generator sygnałów i na głośniki zewnętrzne pojazdu.

8. Podwozie pojazdu musi spełniać min następujące warunki:

– układ jezdny 4×4-ze stałym załączeniem napędu 4×4. 

Wyposażony w blokady sterowane z kabiny:
– mechanizmu różnicowego osi przedniej,

– mechanizmu różnicowego międzyosiowego,

– mechanizmu różnicowego osi tylnej

– Pojazd wyposażony w manualną skrzynię biegów o maksymalnym przełożeniu 6 biegów do przodu plus wsteczny
– Koła wyposażone w ogumienie uniwersalne wielosezonowe typu M+S z kołami podwójnymi na osi tylnej,

– obręcze kół min 22,5”

– zawieszenie osi przedniej i tylnej mechaniczne:

– resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizatory przechyłów

– Samochód wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym , posiadający aktualne normy ochrony środowiska (czystości spalin) spełniający normę emisji spalin- min. Euro 6

– Zbiornik paliwa min.150 l .

– Samochód musi być wyposażony w tempomat.

– Światła do jazdy dziennej- zabezpieczone osłonami ochronnymi

– Prędkość maksymalna nie mniejsza niż 95 km/h

– pełnowymiarowe koło zapasowe na wyposażeniu pojazdu. Dopuszcza się brak stałego mocowania w pojeździe. W przypadku zamontowania na poszczególnych osiach pojazdu dwóch różnych typów ogumienia, (rzeźba bieżnika) wymagane 2 koła zapasowe, po jednym dla każdego z typów ogumienia.

– układ hamulcowy wyposażony w system zapobiegania poślizgowi kół podczas hamowania ABS.

9. Pojazd wyposażony w urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu ,w postaci tylnego zderzaka o przekroju kwadratowym.

10. Na zderzaku w części środkowej zamontowany, podest-o wymiarach ok. 900×280 mm.Tylny zderzak podnoszony mechanicznie, w czasie jazdy w terenie i zabezpieczony
przed opadnięciem w górnym położeniu.

11. Pojazd wyposażony w kamerę cofania z min. 7 calowym monitorem z załączeniem kamery zarówno z biegiem wstecznym oraz ręczne w dowolnym momencie.

12. Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, 6-osobowa z układem siedzeń 1+1+4, usytuowanych przodem do kierunku jazdy. Wszystkie miejsca wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.

13. Siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym , o zwiększonej odporności na ścieranie-typu skaj

14. Cztery miejsca siedzące dla załogi w tylnym przedziale kabiny, wyposażone w cztery uchwyty uniwersalne do aparatów powietrznych, pasujące do butli kompozytowych i stalowych (uchwyty z możliwością zakładania aparatów w pozycji siedzącej). Sposób mocowania winien zapewnić możliwość założenia aparatu bez konieczności wcześniejszego jego wypinania.

15. Poręcz do trzymania dla załogi.

16. Kabina wyposażona w centralny zamek, klimatyzację i niezależne ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku.

17. elektrycznie sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy oraz po obu stronach w części załogowej

18. elektrycznie sterowane lusterka główne po stronie kierowcy i dowódcy

19. listwy z oświetleniem typu LED umieszczone obustronnie, nad drzwiami wejściowymi i wyjściowymi do kabiny załogi.

20. dodatkowo zamontowane lampy doświetlające, stopnie ,zamontowane w dolnej części drzwi, i w stopniach wejściowych.

21. schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny, siedzisko z siłownikiem podtrzymującym je w pozycji otwartej

22. wywietrznik dachowy

23. przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy lub dowódcy a tylną ścianą kabiny zespolonej minimum 1450mm

24. fotel dla kierowcy z pneumatyczną regulacją wysokości, oraz ciężaru ciała

25. fotel dla dowódcy z mechaniczną regulacją wysokości oraz z regulacją odległości całego fotela.

26. W kabinie pomiędzy siedzeniem dowódcy i kierowcy, zamontowany podest do radiostacji przenośnych i latarek, z wyłącznikiem i zabezpieczeniem załączania, z dwoma gniazdami do zapalniczek, umożliwiającym podłączenie ładowarek do radiotelefonów i latarek.

27. Szafka kabinowa dla załogi ,zamontowana pomiędzy przedziałem przednim i tylnym w kabinie zespolonej, wyposażona we wnękę z podziałem na min 5 części. Szafka musi pomieścić min 4 hełmy strażackie/kamerę termowizyjną itp. 

28. Instalacja elektryczna w kabinie kierowcy wyposażona w oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy.

29. Na wyposażeniu kabiny reflektor ręczny do oświetlenia numerów budynków.

30. Przestrzeń pomiędzy kabiną a nadwoziem pojazdu, zabudowana poprzez aerodynamiczne owiewki.

31. W kabinie kierowcy zamontowane radio samochodowe oraz radiotelefon przewoźny spełniający minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne określone w załączniku nr 3 (w przypadku systemu Tetra w załączniku nr8) do instrukcji stanowiącej załącznik do rozkazu nr 8 Komendanta Głównego PSP z dnia 5 kwietnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia nowych zasad organizacji łączności w sieciach radiowych UKF Państwowej Straży Pożarnej. Samochód wyposażony w instalację antenową wraz z anteną.
Radiotelefon z dodatkowym głośnikiem i mikrofonem w przedziale pracy autopompy.
Radiotelefon zasilany oddzielną przetwornicą napięcia.

32. Dodatkowe urządzenia zamontowane w kabinie:
– sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów, z alarmem świetlnym i słownym

– sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, z alarmem świetlnym i słownym
– sygnalizacja załączonego gniazda ładowania- z alarmem świetlnym i słownym
– sygnalizacja otwartej skrzyni na dachu – z alarmem świetlnym i słownym

– zamawiający wymaga alarmu słownego o treści: „otwarte żaluzje”, „otwarte podesty”, „wysunięty maszt”, „otwarta skrzynia”

– Zainstalowany alarm słowny z opcją włączania i wyłączania w zależności od sytuacji w akcji.

– zainstalowane sygnalizacje i informacje muszą być skuteczne w przekazywaniu danych świetlnych i słownych

– główny wyłącznik oświetlenia skrytek

– sterowanie zraszaczami

– sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału pracy autopompy

– kontrolka włączenia autopompy

– wskaźnik poziomu wody w zbiorniku

– wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku

– wskaźnik niskiego ciśnienia

– wskaźnik wysokiego ciśnienia

33. Maksymalna wysokość całkowita pojazdu z uwagi na ograniczenia garażowe nie może przekroczyć 3200 mm. Dopuszcza się pojazd z wyższą wysokością na świadectwie dopuszczenia pod warunkiem dostosowania wysokości do wymogów specyfikacji

34. Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń, które wymagają stałego zasilania oraz w samo rozłączalne (w momencie rozruchu silnika) gniazdo do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła 230 VAC, zintegrowane ze złączem do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci zewnętrznej, wtyczka i przewodem o długości min 4 m. Umieszczona po lewej stronie. Ładowarka zamontowana na samochodzie.

35. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu.

36. Pojazd wyposażony w standardowe wyposażenie podwozia (2 kliny, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica, wspornik zabezpieczenia podnoszonej kabiny, koło zapasowe, przewód do pompowania kół).

37. Hak holowniczy „paszczowy” wraz z instalacją elektryczną i pneumatyczną do ciągnięcia przyczep o masie min. 9 ton.

38. Kolor pojazdu:
– nadwozie samochodu – RAL 3000,

– żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium,

– błotniki i zderzaki – białe.

39. Instalacja elektryczna w kabinie kierowcy wyposażona w oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy.

40. W kabinie pomiędzy siedzeniem dowódcy i kierowcy, zamontowany podest do radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem i zabezpieczeniem załączania, z dwoma gniazdami do zapalniczek, umożliwiającym podłączenie ładowarek do radiotelefonów i latarek ,oraz w reflektor ręczny typu LED do oświetlenia numerów budynków.

II. Zabudowa pożarnicza

1. konstrukcja wykonana w całości z materiałów kompozytowych.
– poszycie zewnętrzne wykonane w całości z materiałów kompozytowych,
– całość wykonana jako kompozytowa, konstrukcja samonośna ze zintegrowanymi zbiornikami o nieograniczonej odporności na korozję.
– Dopuszcza się, ramę pośrednią wykonaną z materiałów kompozytowych.

2. Nadkola tylne nadwozia, wykonane z materiałów kompozytowych

3. Wewnętrzne pionowe poszycia skrytek wyłożone anodowaną gładką blachą aluminiową.

4. Spody schowków wyłożone gładką blachą nierdzewną, lub kwasoodporną, odporną na uszkodzenia mechaniczne.

5. Drabinka jednoczęściowa, ułatwiająca wejście na dach, umieszczona z tyłu pojazdu po prawej stronie, w górnej części zabudowy, zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie Szczeble w wykonaniu antypoślizgowym.

6. Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym, i zabezpieczającym przed samoczynnym zamykaniem, wykonane z materiałów odpornych na korozję wyposażone w zamknięcie typu rurkowego lub równoważne, zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. Wszystkie żaluzje powinny posiadać taśmy ułatwiające zamykanie. W kabinie sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów, z alarmem świetlnym oraz słownym „otwarte żaluzje” „otwarte podesty”.

7. Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń pojazdu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów i tac muszą być tak skonstruowane, aby możliwa była ich obsługa w rękawicach.

8. Skrytki na sprzęt oraz przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie, listwy – LED, umieszczone pionowo po obu stronach, wewnątrz każdego schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu skrytki.

9. Pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu składające się z:
– listew LED, zamontowanych w profilu aluminiowym nad żaluzjami na całej długości nadwozia, do oświetlenia bocznego z obu stron nadwozia i oświetlenia podestów, zapewniające bezpieczeństwo obsługi.

– oraz trzech dodatkowych lamp bocznych z soczewkami do oświetlenia dalszego pola pracy, zamontowanych nad każdą żaluzją (wbudowanych w kompozytowe balustrady boczne dachu).

10. Załączanie oświetlenia zewnętrznego musi być możliwe , z kabiny kierowcy, i z przedziału autopompy

11. Przy cofaniu pojazdu, po załączeniu biegu wstecznego, automatyczne załączenie całości oświetlenia zewnętrznego zabudowy.

12. Z tyłu pojazdu w dolnej części po obu stronach pojazdu zamontowane obrysówki LED widoczne w lusterkach wstecznych kierowcy.

13. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek zlokalizowany w kabinie kierowcy.

14. W kabinie zainstalowany włącznik do załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością sterowania oświetleniem z tablicy autopompy

15. Maksymalna wysokość górnej krawędzi półki (po wysunięciu lub rozłożeniu) lub szuflady w położeniu roboczym nie wyżej niż 1850 mm od poziomu terenu. Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1850 mm konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy alarmem świetlnym oraz słownym „otwarte podesty”.
– Dodatkowo wymagane podesty ze wspomaganym systemem teleskopowym pod 
wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, w tym nad kołami tylnymi.
– Wszystkie podesty boczne ,otwierane wyposażone w oświetlenie ostrzegawcze, migające , żółte lub pomarańczowe , umieszczone na bokach poprzecznych każdego podestu, załączane po otwarciu podestu.

– Dolne podesty odchylane ,powinny być blokowane po zamknięciu przez opuszczone żaluzje, uniemożliwiające otwarcie podczas jazdy.

16. Przedziały sprzętowe za kabiną pojazdu, wykonane w formie przelotowej, zapewniającej dodatkową przestrzeń na przewożenie sprzętu. Poprzecznie do osi pojazdu, dostępne tak z jednej jak i z drugiej strony nadwozia. Środkowa część o szerokości przelotu z obu stron, po min 600 mm. Przedziały sprzętowe wyposażone w regały, w półki. z regulacją wysokości Wszystkie 
półki w zabudowie wykonane w systemie z możliwością regulacji położenia wysokości półek. 
W przedniej skrytce z lewej, wymagane wykonanie i zamontowanie, na całą możliwą wysokość i szerokość skrytki, dużego obrotowego pionowego, otwieranego regału, wyposażonego w regulowane półki. Regał obrotowy umożliwia dostęp do zamontowanego na nim sprzętu z 3 stron po
otwarciu. 
Regał obrotowy po otwarciu umożliwia dostęp do przedniej środkowej przelotowej części nadwozia wyposażonej w mocowania na sprzęt -określony przez Zamawiającego.

17. W zabudowie pożarniczej, pełne ścianki wewnętrzne (działowe) pomiędzy schowkami bocznymi nadwozia. Zabudowane ścianki jako konstrukcja zespolona, jednolita, pełna, wzmocniona i wyłożona blachą, aluminiowa anodowaną. W skrytkach zamontowany system regulacji położenia wysokości półek. Nie dopuszcza się schowków z przelotem bocznym na całej długości nadwozia.

18. Tylna ściana nadwozia wykonana z materiałów kompozytowych. Ukształtowana profilowo z przetłoczeniami w celu umiejscowienia lamp tylnych górnych, lamp zespolonych tylnych, fali świetlnej, lampy cofania, kamery cofania, uchwytów do trzymania.

19. W nadwoziu, montaż w lewej środkowej skrytce, dodatkowego otwieranego regału obrotowego, dwustronnego, na całą wysokość i szerokość skrytki. Od strony wewnętrznej regał z regulowanymi półkami, do montażu sprzętu spalinowego tj. pilarki, przecinarki, itp. Od strony zewnętrznej regał z uchwytami w pozycji pionowej do montażu podręcznego sprzętu burzącego tj, łomy, łomo-wyciągacze, młotki, siekiery, nożyce do drutu, hooligany, itp W nadwoziu, montaż w prawej środkowej skrytce, mocowań na węże tłoczne -Ø75-min
8szt i -Ø52-min10 oraz montaż w górnej części skrytki min. 2 pojemników-skrzynek wykonanych z tworzywa ,o wymiarach nie mniejszych niż 600x400x220, z pokrywami i
mechanizmami zamykającymi 

20. Balustrady-relingi , boczne dachu wykonane z materiałów kompozytowych jako nierozłączna część z nadbudową pożarniczą, z niezbędnymi elementami barierki rurowej, o wysokości min 200 mm. Na dachu, w barierce-relingu od strony wewnętrznej, w elementach rurowych, zamontowane min. 4 listwy LED o min. 500mm długości, do oświetlenia powierzchni ,dachu pojazdu z wewnętrznej, lewej i prawej strony.
Natomiast od strony zewnętrznej wbudowane w balustrady po trzy dodatkowe lampy 
na stronę nad każdą żaluzją do oświetlenia dalszego pola pracy.
Zamawiający dopuszcza równoważne rozwiązanie uwzględniające wymagane parametry , wyżej wymienione.

21. Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 1400x460x230 mm, posiadająca oświetlenie wewnętrzne typu LED, uchwyty na drabinę, uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumice itp. Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym

22. Autopompa dwuzakresowa klasy min. A16/8 – 2,5/40.

23. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu.

24. Układ powinien posiadać możliwość jednoczesnego podania wody lub piany do:
– dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, po bokach, umieszczonych w zamykanych klapami lub żaluzjami schowkach bocznych.

– wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia

– działka wodno – pianowego sterowanego z panelu działka

– zraszaczy sterowanych z kabiny kierowcy

– podanie wody do zbiornika samochodu z funkcją obiegu zamkniętego.

– zawór główny układu autopompy Ø110-sterowany mechanicznie- ręcznie

– nasady tłoczne wyposażone w system zrzutu ciśnienia ,odwodnienia ich bez konieczność ściągania pokrywy nasady

25. W przedziale autopompy znajdują się co najmniej następujące urządzenia kontrolno – sterownicze pracy pompy:
-manowakuometr

-manometr niskiego ciśnienia

-manometr wysokiego ciśnienia

-wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu

-wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku

-regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu

-miernik prędkości obrotowej wału pompy

-kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik (stany awaryjne)

-kontrolka włączenia autopompy

-licznik czasu-pracy autopompy

26. W przedziale autopompy należy, zamontować zespół:
– sterowania automatycznym układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy

27. W przedziale autopompy należy ,zamontować dodatkowy głośnik z mikrofonem, sprzężony z radiostacją przewoźną zamontowaną w kabinie, umożliwiający odbieranie i podawanie komunikatów słownych.

28. Przystawka odbioru mocy przystosowana do długiej pracy, z sygnalizacją włączenia w kabinie kierowcy.

29. Dozownik środka pianotwórczego, dostosowany do wydajności autopompy, umożliwiający uzyskanie co najmniej stężeń 3 i 6 % w całym zakresie pracy.

30. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.

31. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwiać jego całkowite odwodnienie przy użyciu możliwie najmniejszej ilości zaworów.

32. Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem.

33. W przedziale autopompy włącznik i wyłącznik do uruchamiania silnika samochodu, uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni
zmiany biegów.

34. Na wlocie ssawnym autopompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika
zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy.

35. Zbiornik wody wykonany z materiałów kompozytowych o pojemności min. 3000 dm3 Układ napełniania zbiornika z automatycznym zaworem odcinającym z możliwością ręcznego przesterowania zaworu odcinającego w celu dopełnienia zbiornika. Zbiornik wyposażony w urządzenie przelewowe, zabezpieczające przed uszkodzeniami podczas napełniania.

36. Zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody, odpornych na działanie środków pianotwórczych i modyfikatorów. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu.

37. Pojazd wyposażony w instalację napełniania zbiornika wodą z hydrantu, wyposażoną w co najmniej dwie nasady W75 umieszczone po jednej z każdej strony nadwozia, w zamykanym klapą lub żaluzją schowku bocznym z zaworami kulowymi. Nasady winny posiadać zabezpieczenia chroniące przed dostaniem się zanieczyszczeń stałych.
Wszystkie nasady zewnętrzne, w zależności od ich przeznaczenia należy trwale oznaczyć odpowiednimi kolorami:

-nasada wodna zasilająca kolor niebieski

-nasada wodna tłoczna kolor czerwony

-nasada środka pianotwórczego kolor żółty

38. Pojazd musi być wyposażony w co najmniej jedną wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża minimum 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową z płynną regulację kąta rozproszenia strumienia wodnego, zawór zamknięcia/otwarcia przepływu wody. Linia szybkiego natarcia umożliwiająca podawanie wody bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą zwijanie węża. Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny oraz w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii przy użyciu sprężonego powietrza
Szybkie natarcie umiejscowione na poziomie dolnym, w prawym tylnym schowku 

Narożnik kończący linie zabudowy po stronie szybkiego natarcia zabezpieczony przed wycieraniem kątownikiem ze stali nierdzewnej.

39. Działko wodno-pianowe DWP 16 o regulowanej wydajności min 800÷1600 l /min, z nakładką do piany oraz z regulacją strumienia (zwarty, rozproszony) umieszczone na dachu zabudowy pojazdu. Działko demontowalne, na szybkozłącze. 
Działko wyposażone w elektrozawór ,zamontowany na linii wodnej do działka w ogrzewanym przedziale autopompy,

Zakres obrotu działka w płaszczyźnie pionowej – od kąta limitowanego obrysem pojazdu do min. 75°. Stanowisko obsługi działka oraz dojście do stanowiska musi posiadać oświetlenie nieoślepiające, bez wystających elementów, załączane ze stanowiska 
obsługi pompy.

40. Pojazd powinien posiadać instalację układu zraszaczy zasilanych od autopompy do podawania wody w czasie jazdy. Dwa zraszacze z przodu pojazdu i dwa zraszacze po
bokach pojazdu. Zraszacze wyposażone w dwa zawory, jeden dla zraszaczy przednich a drugi dla zraszaczy bocznych. Załączanie zraszaczy z kabiny kierowcy.

41. Pojazd wyposażony w wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy, zabudowany na stałe w pojeździe, z reflektorami LED o łącznej wielkości strumienia świetlnego min. 30 000 lm zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V
Wysokość min. 5 m od podłoża, na którym stoi pojazd do opraw czołowych reflektorów ustawionych poziomo, z możliwością sterowania reflektorami w pionie i w poziomie.
Stopień ochrony masztu i reflektorów min. IP 55. Umiejscowienie masztu nie powinno kolidować z działkiem wodno-pianowym, oraz drabiną. Sygnalizacja podniesienia masztu w kabinie kierowcy na panelu kontrolnym, sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu, z alarmem świetlnym oraz słownym „wysunięty maszt”.

Dodatkowo wymagane:

– obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0º ÷ 170º – w obie strony

– złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania

– możliwość dowolnego zatrzymywania masztu podczas wysuwu i sterowania masztem na różnej wysokości wysuwu, w pozycji niepełnego wysunięcia podczas pracy.

Każda lampa musi być doposażona w optykę dalekosiężną (zasięg min 100m) oraz szerokokątną .

Lampy w maszcie dodatkowo muszą posiadać optykę tzw” doświetlającą pod masztem” -doświetlającą dach ,przy rozłożonym maszcie

-wymagane przewodowe sterowanie masztem.

-wymagane także bezprzewodowe sterowaniem masztem-o zasięgu min.50m w terenie otwartym.

– wymagane alternatywne zasilanie masztu z agregatu prądotwórczego 230V.

42. Samochód należy wyposażyć w :
– z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum – 8 ton z liną o długości min. 28m, z hakiem, wyciągarka zamontowana w zewnętrznej obudowie kompozytowej

– Lampy ledowe dalekosiężne, okrągłe o średnicy min Ø 180 mm – 4szt, zamontowane na lekkim orurowaniu aluminiowym, anodowanym, profilowanym wzdłużnie i kształtowo o długości min 1800mm i średnicy rury min. Ø60mm , mocowane z przodu pojazdu.

-antena heliakalna krótka

III. Pozostałe warunki Zamawiającego

1. Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z „Wymaganiami dla średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych”

2. Pojazd musi posiadać ważne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r. Nr 143, poz. 1002, z późn. zm).

3. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty, świadectwo CNBOP oferowanego samochodu. W celu weryfikacji -sprawdzenia zgodności oferowanych parametrów.

4. Pojazd musi być oznakowany numerami operacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z zarządzeniem nr 3 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 09 marca 2021r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej .

5. Dodatkowo wykonawca umieści na drzwiach kabiny kierowcy napisy „ OSP Pęchratka Polska” oraz wykona i umieści na pojeździe logo projektu dofinansowującego. Numery operacyjne oraz logo zostanie dostarczone przez zamawiającego po podpisaniu umowy. 
Dodatkowe oklejenie żaluzji bocznych poziomymi i skośnymi pasami (szczegóły do ustalenia)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЛукашенко образив Зеленського й звинуватив українські спецслужби
Następny artykułNowy zastępca komendanta w Puławach