W marcu tego roku Motorsport.com dowiedział się, że Automobile Club de l’Ouest oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa praktycznie podjęli decyzję o zmianie przepisów dotyczących producentów samochodów najwyższej klasy Hypercar.
Nowe regulacje będą zobowiązywały konstruktorów do zgłoszenia dwóch hipersamochodów do Długodystansowych Mistrzostw Świata. Informacja oficjalnie została potwierdzona podczas piątkowej konferencji prasowej poprzedzającej 24-godzinny wyścig Le Mans.
Oficjalnie potwierdzone zostało również rozszerzenie stawki do 40 samochodów. Frederic Lequien ujawnił ten plan już rok temu, lecz ostateczna decyzja uzależniona była od finalnego wyglądu kalendarza, który również ujrzał dzisiaj światło dzienne.
W tym roku jednym samochodem (poza rundą na Le Mans) ściga się Cadillac , Lamborghini oraz Isotta Fraschini. Zamierzający dołączyć do stawki Aston Martin również będzie musiał dostosować się do nowych przepisów. Pierwotny plan brytyjskiej stajni zakładał start jednym samochodem w WEC i IMSA.
Na odpowiedź zespołu nie trzeba było długo czekać. Tuż po komunikacie ACO i FIA, Adam Carter, szef działu sportów długodystansowych poinformował:
– W 2025 roku wraz z naszym fabrycznym zespołem Heart of Racing zamierzamy wystawić w stawce dwa hipersamochody Aston Martin Valkyrie AMR-LMH, aby rywalizować z fantastycznym gronem najlepszych na świecie producentów samochodów sportowych.
Laura Wontrop Klauser, dyrektor ds. wyścigów samochodów sportowych w General Motors, do którego należy marka Cadillac, powiedziała Motorsport.com, że firma „zareaguje na nowe przepisy”, gdy tylko się pojawią.
Coraz głośniej mówi się, że Hertz Team Jota, który w tym sezonie ściga się prywatnymi Porsche 963 LMDh od przyszłego roku stanie się fabrycznym zespołem Cadillac Racing i będzie obsługiwał oba hipersamochody V-Series.R.
Lamborghini od początku zakładało przygotowanie drugiego samochodu na sezon 2025. Isotta Fraschini, współpracująca z ekipą Duqueine skupiona jest na rozwoju kolejnej generacji hipersamochodu Tipo 6-C i nie rozgląda się za kooperacją z innym zespołem.
Obie włoskie stajnie w tym sezonie nie wywalczyły jeszcze ani jednego punktu. Wszyscy pozostali producenci, również w kategorii LMGT3, mają w swoim dorobku minimum jedno oczko. Najwyższym finiszem Lamborghini Iron Lynx było 12. miejsce w domowym wyścigu na Imoli, a Isotty Fraschini 15. na Spa.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS