Ogłoszenie zatrudnienia obecnego lidera F2 przez Saubera było spodziewane od kilku dni. Wątpliwości dotyczyły tego, czy już w 2025 roku będzie etatowym kierowcą zespołu i warunków rozstania z McLarenem. Ta pierwsza zagadka wyjaśniła się już praktycznie w momencie potwierdzenia odejść Valtteriego Bottasa oraz Zhou Guanyu po sezonie 2024.
Ekipa z Hinwil długo nie czekała z formalnym potwierdzeniem. Zrobiła to jeszcze, zanim McLaren podał informację o opuszczeniu akademii juniorów przez Bortoleto. Aktualny mistrz F3 otrzymał wieloletni kontrakt, co oznacza, że będzie także kierowcą fabrycznego Audi. O sile tego zespołu będzie stanowił wspólnie z wcześniej ogłoszonym Nico Hulkenbergiem:
“To jeden z najbardziej ekscytujących projektów w sportach motorowych, jeżeli nie we wszystkich dyscyplinach. Przyjście do zespołu, który jest kombinacją historii motorsportu Saubera i Audi, to prawdziwy zaszczyt”, powiedział zawodnik pochodzący z Sao Paulo.
“Oprócz bycia zwykłym członkiem teamu chcę się rozwijać dzięki temu ambitnemu projektowi i osiągnąć szczyt motorsportu. Jestem niesamowicie wdzięczny za szansę, jaką dostałem od zespołu i szansę pracy u boku doświadczonego kierowcy, jakim jest Nico.”
Taka decyzja Saubera oznacza, że w przyszłorocznej stawce będzie aż czterech etatowych debiutantów. Do Olivera Bearmana, Jacka Doohana i Kimiego Antonelliego dołączył teraz właśnie Bortoleto. Ostatnie niewiadome w stawce dotyczą obozu Red Bulla. Byki finalne decyzje podejmą jednak dopiero po zakończeniu aktualnej kampanii.
Jeśli chodzi o odchodzących z Hinwil Bottasa i Zhou, wiele wskazuje na to, że obaj pozostaną w F1 w roli rezerwowych. Fin niemal na pewno zostanie trzecim kierowcą Mercedesa, o czym zresztą od kilku tygodni się mówi. W przypadku Chińczyka sytuacja nie jest aż tak klarowna, ale w swoim oświadczeniu podkreślił, że obecnie rozmawia nt. licznych opcji pozostania w środowisku mistrzowskiej serii.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS