Te Akau South to kolejny klasyk rundy na Antypodach i jednocześnie najdłuższy oes tegorocznej edycji. Mierzy przeszło 31 kilometrów. W programie widnieje od drugiej połowy lat 90. XX wieku, ale kierunek jazdy wielokrotnie odwracano. Próba to mieszanka bardzo szybkich prostych i krętych sekcji.
Oes najszybciej przejechali Evans i Martin. Za załogą Toyoty zremisowali: Ott Tanak i Martin Jarveoja [+1,3 s], Craig Breen i Paul Nagle oraz Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen.
– Bardzo ładny oes. Trudno było znaleźć rytm. Sporo zmian przyczepności – przekazał Evans.
Piątkę zamknęli Gus Greensmith i Jonas Andersson [+7,6 s] – najszybsi na poprzedniej próbie. Szósty czas uzyskali Sebastien Ogier i Benjamin Veillas [+9,4 s]. Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe kręcili się pod koniec próby. Strata wyniosła 15,4 s.
– W niektórych miejscach nie mogłem znaleźć rytmu. Inne z kolei poszły dobrze. Oby drugi przejazd w całości był lepszy – powiedział Greensmith.
– Obróciliśmy się na cztery zakręty przed metą. Zgasiliśmy silnik i straciliśmy z 10 sekund – wyjaśnił Neuville.
Podobny do Neuville’a błąd popełnili Takamoto Katsuta i Aaron Johnston [+33 s]. Rytmu nie mogą odnaleźć Oliver Solberg i Elliott Edmondson [+33,4 s].
– Obróciłem się. Nie czuję się komfortowo. Niby jest w porządku, ale przyczepność się zmienia – mówił Katsuta.
– Nie mogłem złapać rytmu. Niektóre miejsca są dobre, z innymi mam problemy – martwił się Solberg.
Łącznie prowadzi Breen. Tanak przesunął się na drugą pozycję [+3,3 s], a Evans trzecią [+5,1 s]. Greensmith wypadł poza podium [+6,7 s], podobnie jak Ogier [+10,5 s].
W WRC 2 ponownie najszybsi byli Hayden Paddon i John Kennard. Gospodarze pokonali Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka o 8,8 s. Po OS3 przewaga Paddona nad polską załogą wynosi 34,4 s.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS