A A+ A++

Uchwalona przez Sejm ustawa przewiduje szczególne rozwiązania w przypadku odwołanych podróży w związku z wybuchem epidemii koronawirusa. Nowe przepisy mają na celu zabezpieczenie rynku turystycznego.

Sejm uchwalił ustawę o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Ustawa wprowadza m.in.:

  1. możliwość polecenia pracownikowi wykonywania przez czas oznaczony pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jego stałego wykonywania, a więc pracy zdalnej w celu przeciwdziałania COVID-19;
  2. prawo do dodatkowego zasiłku opiekuńczego za okres nie dłuższy niż 14 dni ubezpieczonemu zwolnionemu od wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem w przypadku zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły, do których uczęszcza dziecko, z powodu koronawirusa;
  3. odstąpienie od stosowania przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych do zamówień, których przedmiotem są towary lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19, jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.

Ustawą zajmie się teraz Senat.

Zobacz również:

Projektowana ustawa ma wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Zobacz również:

Epidemia koronawirusa – uprawnienia branży turystycznej

Jednym z rozwiązań wprowadzonych w ustawie jest możliwość uzyskania przez przedsiębiorcę turystycznego zwrotu wpłat przekazanych na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny w przypadku:

  • odstąpienia przez podróżnego od umowy lub
  • rozwiązania umowy przez organizatora turystyki

w związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2.

Będzie to możliwe przy spełnienia następujących warunków:

  • odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy będzie pozostawało w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2;
  • odstąpienie od umowy nastąpi w trybie określonym w art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, rozwiązanie umowy przez organizatora – na podstawie art. 47 ust. 5 pkt tej ustawy. Odstąpienie od umowy powinno zatem nastąpić przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Przedsiębiorca powinien powiadomić podróżnego o rozwiązaniu umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej;
  • o zwrot wypłaty przedsiębiorca wystąpi w terminie 60 dni od dnia odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania;
  • wniosek do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego będzie zawierał kwotę mającą podlegać zwrotowi;
  • do wniosku przedsiębiorca dołączy dokumenty potwierdzające odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie; oświadczenie organizatora turystyki dotyczące daty, w których to oświadczenie lub rozwiązanie stało się skuteczne oraz korektę złożonej deklaracji wraz z wykazem umów, z których wynikają składki podlegające zwrotowi.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPGE przeprowadzi testy na utratę wartości aktywów
Następny artykułAZS UMCS Lublin ‒ BSF ABJ Bochnia 1:4. Spadli z podium