A A+ A++

Licencję zawodnika zdobył w 1973 roku. Trzy lata później, w mistrzostwach Polski za kierownicą Polskiego Fiata 126p, zajął trzecie miejsce w klasie „malucha”, tuż za kierowcami fabrycznymi FSM, którymi wówczas byli Wiesław Cygan i Andrzej Lubiak.  

Do zespołu fabrycznego dołączył w 1978 roku i od razu zdobył tytuł mistrza Polski w klasie PF 126p. Rok później do tytułu w rajdach dorzucił także tytuły w wyścigach płaskich i górskich. W 1982 roku fabrycznym 126p zdobył tytuł II wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej.  

W 1984 roku, będąc w dalszym ciągu fabrycznym kierowcą FSM, zadebiutował w mistrzostwach świata startując w Rajdzie Akropolu. Prowadzony przez niego Polski Fiat 126p 650 nie wytrzymał jednak trudów rajdu i nie udało się ukończyć tej morderczej wtedy imprezy.

Czytaj również:

Od 1985 do 1988 roku roku Janusz Szerla reprezentował barwy fabrycznego zespołu FSO Sport. Największym jego sukcesem w tym czasie było trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej 43. Rajdu Polski 1986, które zajął wspólnie z nowym pilotem Markiem Oziębło. W latach 1987-1988 Polonezem 1600C wystartował po raz kolejny w Rajdzie Akropolu, ale nie udało mu się ukończyć zawodów.  

Regularne starty krakowskiego kierowcy zakończył dramatyczny wypadek, do którego doszło podczas Rajdu Barbórka w 1988 roku. W czasie próby wyścigowej na Służewcu, FSO Polonez 1500 Turbo załogi Szerla/Oziębło zderzył się czołowo z Opelm Kadettem GT/E Bohdana Ludwiczaka i Piotra Pieniaka. Poważne obrażenia kierowcy i pilota Poloneza zakończyły się wielomiesięczną rehabilitacją obu zawodników, która pozwoliła im wrócić do sprawności, ale nie za kierownicę samochodu rajdowego.

Po zakończeniu czynnej kariery Janusz Szerla w 1989 został organizatorem Rajdu Żubrów. Był także dyrektorem Rajdu Krakowskiego, a w 1998 roku objął stanowisko dyrektora d/s sportowych 55. Rajdu Polski.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrwa Cysterskie Lato Muzyczne w Żarnowcu
Następny artykułKlejem po asfalcie… Ale po co?