A A+ A++

Zdaniem zespołu ds. projektu Karta Nowosądeczanina, który na koniec stycznia zorganizował konferencję prasową, wdrożenie programu to “olbrzymi, niesamowity sukces”. Z 25 tysięcy wniosków o wydanie karty otrzymało zaledwie ponad 4 tysiące osób ale w lutym ma być lepiej. Wytykane przez nas błędne działanie parkomatów uznano za rzekome i wynikające z niewłaściwej obsługi zapewniając, że wszystkie urządzenia działają prawidłowo. Nie jest to prawda – obejrzyj filmik powyżej.

W lutym operator karty, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu, zamierza uruchomić dodatkowe dwa stanowiska do drukowania kart. – Zoptymalizowaliśmy wiele procesów związanych z wydawaniem i drukowaniem kart. Niebawem posiadacze Karty Nowosądeczanina będą korzystać z kolejnych preferencji, prowadzone są rozmowy z kolejnymi partnerami, którzy przyłączą się do naszego projektu – zapowiedział Jerzy Leszczyński, prezes MPK.

Przypomnijmy, że uchwałę o wprowadzeniu karty od 1 stycznia 2020 roku przyjęła Rada Miasta Nowego Sącza w październiku 2019 roku. Dokument przeznaczony dla mieszkańców miasta upoważnia obecnie do bezpłatnej komunikacji miejskiej, 90. minut bezpłatnego parkowania oraz 10-procentowej zniżki z miejskiego basenu.

W styczniu okazało się, że część parkomatów, w których zainstalowano nowe oprogramowanie do obsługi karty, nieprawidłowo funkcjonowało. Pojawiały się komunikaty, że przysługujące 90-minut bezpłatnego postoju już zostało wykorzystane mimo, że karta była używana po raz pierwszy danego dnia. Znane też były przypadki, że bezpłatny postój mógł być wykorzystany po raz kolejny w przypadku ze skorzystania z innego parkometru.

Podczas konferencji prasowej Jacek Żelasko kierujący zespołem, który przygotował wprowadzenie Karty Nowosądeczanina, uznał, że opisywane przez nas problemy wynikały z “niewłaściwej obsługi”. – Parkomaty są na bieżąco monitorowane przez pracowników MPK, jest dostęp zdalny do tych parkomatów, w każdym momencie widzimy co w którym parkomacie się dzieje. Jesteśmy pewni, że parkomaty działają prawidłowo – mówił podczas konferencji Jacek Żelasko.

Poniżej zapis konferencji zamieszczony na oficjalnym fanpage Nowego Sącza:

Jak się okazuje zapewnienia o prawidłowym funkcjonowaniu parkomatów w trakcie używania Karty Nowosądeczanina są na wyrost. Mimo zapewnień o monitorowaniu urządzeń do dziś nie wychwycono poważnego błędu systemu, który zobaczyć można na naszym filmiku. Jeśli użyjemy karty i otrzymamy 90 minut bezpłatnego postoju, dokupienie kolejnych trzech godzin powinno kosztować odpowiednio 2 + 2,40 + 2,80 zł i potem znowu 2 zł/h. Jednak obecnie wystarczy wrzucić dowolną monetę, nawet 10 groszy, aby wydłużyć postój o następne 90 minut, więc jeśli mamy odpowiednią ilość drobnych, to cały dzień parkowania może kosztować nas zaledwie 50 groszy! (w centrum w Strefie Płatnego Parkowania płacimy między godz. 8 a 16).

Przez tydzień, korzystając z różnych parkomatów, opłacaliśmy postój w opisany powyżej sposób, dokumentując każdorazowo te działania. Pieniądze, które powinny trafić do miejskiej kasy, przelewamy z nawiązką na konto Sądeckiego Hospicjum (przelew na 100 zł wykonaliśmy 11 lutego). Oczekujemy podobnego działania od wszystkich członków Zespołu ds. Projektu Karta Nowosądeczanina. Proponujemy, aby wpłacić znacznie większą kwotę, adekwatną do przypuszczalnych strat, jakie Miasto mogło ponieść na skutek błędnego działania parkomatów.

(JO)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Mińsk Maz.: (Spotkanie autorskie z Pawłem Piotrem Reszką)
Następny artykułUM Mińsk Maz.: („Charakterne Dzieciaki”)