Bazą rajdu pozostanie Gap – rodzinne miasto Sebastiena Ogiera. Zrezygnowano z wyprawy na start do Monte Carlo. Dzięki temu odcinek testowy – zwykle nietypowo rozgrywany w środowe popołudnie – odbędzie się w czwartkowy poranek na Route de la Garde niedaleko parku serwisowego.
W harmonogramie znalazło się 16 odcinków specjalnych o łącznej długości niemal 310 km. Trasa zmieniona jest w 85 procentach względem tegorocznej edycji.
W czwartek w nocy załogi zmierzą się z dwoma próbami, poprowadzonymi drogami na północ od Gap: Saint Disdier – Corps [20,58 km] i Saint Maurice – Saint Bonnet [20,84 km]. Zabraknie oesu Bayons – Bréziers ze słynną sekwencją nawrotów „Les Tourniquets”.
Na piątek zaplanowano niemal 128 km oesowych. Dzień rozegrany będzie w klasycznym formacie dwóch pętli z trzema powtarzanymi próbami: Aspremont – La Bâtie-des-Fonds [19,72 km], Chalancon – Gumiane [21,69 km] i Montauban-sur-l’Ouveze – Villebois les Pins [22,44 km]. Wszystkie odcinki są nowe.
W programie sobotniej części rajdu znalazła się próba Saint-Clément – Freissinière [20,68 km] z potężnym „spadaniem”, na którym w tym roku poważny wypadek zaliczyli Ott Tanak i Martin Jarveoja. Dwa przejazdy tego odcinka rozdzieli oes Saint-Apollinaire – Embrun [21,43 km].
Po popołudniowym serwisie i w drodze do Monako załogi zmierzą się jeszcze z 18,37-kilometrową wersją La Bréole – Selonnet.
Finałowy dzień składa się z czterech oesów. Po kilku latach zmodyfikowano przejazd przez Col de Turini. Słynna przełęcz będzie częścią próby Maïris – Moulinet [16,70 km]. Nowy w harmonogramie odcinek Saint-Jean – Col de l’Orme [13,10 km], również przejeżdżany dwukrotnie, zamknie rajd jako Power Stage.
Rajd Monte Carlo odbędzie się w dniach 21-24 stycznia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS