Symonds, w przeszłości związany m.in. z Benettonem, Renault, Williamsem i Virgin Racing, dołączył do struktur F1 w 2017 roku.
Zasilił departament techniczny, którego zadaniem stała się praca nad przepisami mającymi poprawić widowisko na torze. Był jednym z głównych autorów obecnych regulacji, obowiązujących od sezonu 2022. Rewolucja techniczna przywróciła do F1 samochody o koncepcji opartej na efekcie przypowierzchniowym. Symonds brał także czynny udział w kreśleniu przepisów na nową erę techniczną, zapowiedzianą na 2026 rok. Te dotyczące budowy bolidów zostały już sfinalizowane. Pozostało je podpisać i opublikować, co planowane jest na czerwiec.
Symonds uznał, że jego praca w strukturach F1 dobiegła końca. Nie wydano żadnego komunikatu, ale źródła Motorsport.com wskazują, że współpracownicy zostali już poinformowani. Wkrótce 71-latek udał się na przymusowy urlop.
Pat Symonds, Chief Technical Officer, Formula 1
Autor zdjęcia: Carl Bingham / Motorsport Images
Nie jest obecnie jasne, co zamierza Symonds, ale niewykluczone jest jego odejście na emeryturę. Brytyjczyk już od jakiegoś czas sugerował, że czas rozstać się z etatowymi obowiązkami. Z drugiej strony, wspomniany przymusowy urlop (mający zapobiegać szybkiemu dołączeniu do innego podmiotu z branży) może sugerować, iż Symonds nie myśli jeszcze o całkowitym rozstaniu ze światem Formuły 1.
Polecane video:
Oglądaj: Podsumowanie GP Emilii-Romanii 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS