A A+ A++

Początkiem tygodnia, do łańcuckiej komendy zgłosił się 34-letni mieszkaniec Łańcuta, który padł ofiarą oszustwa. Z mężczyzną telefonicznie skontaktował się rzekomy „pracownik banku”, informując o próbie nieautoryzowanej transakcji na jego koncie bankowym. Podczas rozmowy, oszust przekonał pokrzywdzonego o konieczności instalacji telefonicznej aplikacji, zalogowaniu się do konta oraz wykonaniu operacji, które miały na celu zabezpieczyć jego pieniądze.

Wykonując polecenia przestępcy, 34-latek stracił 19 tys. złotych.

Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKradzieże darów dla powodzian. Zabierają rzeczy i znikają bez wieści
Następny artykułI Powiatowy Przegląd Twórczości Osób z Niepełnosprawnościami z sukcesem w Kluczach