W piątek dzwoniłam i w poniedziałek jestem zapisana na 8:15 – mówiła jedna z oczekujących do poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej przy ulicy Skarżyńskiego w Warszawie, z którą rozmawiał dziennikarz RMF FM Michał Dobrołowicz.
Największy ruch i najdłuższe kolejki do przychodni są przed 7 rano, pacjenci próbują się umówić na wizytę z wyprzedzeniem.
Lekarze rodzinni przypominają, że jeśli w ciągu dnia są problemy z dostaniem się do internisty, po godz. 18 można skorzystać z bezpłatnej teleporady NFZ i np. tam dostać receptę. Przypominamy o możliwości skorzystania z bezpłatnej Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) pod numerem 800-137-200.
To miejsce, do którego może zadzwonić każdy Polak i uzyskać poradę, receptę, zwolnienie lekarskie. W tej chwili Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa w ramach dużego programu domowej opieki medycznej realizowanego przez Ministerstwo Zdrowia – podkreślił Niedzielski. Zachęcił do korzystania z tej formy kontaktu.
Niedzielski podał, że dobowo na platformie realizowanych jest ok. tysiąc kontaktów. Wskazał, że to dwa razy więcej niż w standardowym czasie. Jesteśmy po rozmowach z operatorem, którym jest PZU Zdrowie i będziemy mieli potencjał zwiększenia co najmniej 1,5-krotnie dobowej wydajności udzielania porad – powiedział.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS